Световните продажби на таблети нараснаха през четвъртото тримесечие на миналата година отвъд най-оптимистичните прогнози до 52,5 милиона, показва изследване на компанията IDC.

Пазарът на таблети е регистрирал растеж от 75,3% на годишна основа през четвъртото тримесечие и от 74,3% спрямо предишното тримесечие, когато продажбите достигнаха едва 30,1 милиона единици. IDC съобщи, че най-големият растеж идва от Андроид, включително таблети, произведени от южнокорейската компания Самсунг и тайванската Асус, която продава таблета Нексус.

Епъл остава най-голямата компания на пазара на таблети, но пазарният й дял е бил под 50%, показва изследването. То установило още, че Майкрософт, която пусна на пазара новия си таблет Surface през последното тримесечие на миналата година, не е успяла да влезе в топ пет на най-големите компании, продавайки скромните 900 000 устройства.

iPad на Епъл запазва водещата си позиция с 22,9 милиона продадени таблета. Това е растеж с 48% спрямо предишната година, но е по-малко от общия растеж на пазара. В резултат на това пазарният дял на Епъл намалява за второ поредно тримесечие до 43,6% спрямо 46,4% през третото тримесечие.

Самсунг, която е втората най-голяма компания на пазара на таблетите, е регистрирала годишен растеж от 263%, продавайки 7,9 милиона устройства и с пазарен дял от 15,1%. Амазон, която не предоставя собствени данни за продажбите си, е продала около 6 милиона таблета през тримесечието, запазвайки третото си място. Това е растеж с 26,8%, а пазарният дял на Амазон е 11,5%, сочи изследването на IDC.

АФП