Американската компания Ботълрокет уайн енд спирит /Bottlerocket Wine and Spirit/ обеща на всички желаещи нюйоркчани по чаша уиски всяка вечер през февруари.
Компанията обяви февруари за месец на уискито. Всеки ден ще бъде посветен на различни видове. Особено внимание ще бъде обърнато на бърбъна – националното високоалкохолно питие, произведено от царевица, съобщи РИА"Новости".
За родина на бърбъна се смятат щата Кентъки и град Луисвил, а имената на пионерите в този спиртоварен бизнес са се запазили в марките на питието. Такива са познати на любителите по света едни от най-емблематичните и популярни марки като Jim Beam, Maker`s Mark, Knob Creek, Booker`s, Baker`s, както и култовото постижение на американците "делът на дявола" /Devil`s Cut/.
Американците не претендират, че са първи в продукцията на уиски, но имат уникални марки, а бърбънът е емблемата на тяхната уиски индустрия.
За да бъде признато едно уиски за бърбън, то трябва да е дестилирано и отлежало в САЩ, да е дестилирано от най-малко 51% царевица /но не повече от 79%/, да не се филтрира и да отлежава минимум 2 г. в чисто нови бъчви от бял дъб, които са предварително обгорени.
През 1964 г. Конгресът на САЩ приема закон за бърбъна и го обявява за "национално питие на Америка".
От 2007 година насам в САЩ през месец септември се отбелязва всенародния празник на бърбъна. Резолюцията за признаване на царевичното уиски за национален продукт на САЩ била приемана в Конгреса през 1964 и 2008 година. /БГНЕС
Коментари
Добави коментар