Ню Йорк Таймс Къмпани съобщи, че парите от читатели и абонати надхвърлили приходите от реклами за първи път в историята през 2012 г., след като медийната група отчете скок на печалбите си.

Компанията, която опитва да извърши преход от печатна към изцяло дигитална версия, обяви, че приходите й през четвъртото тримесечие се увеличили повече от тройно до 176,9 млн. долара, макар че повечето от тях са дошли от продажбата на дяла й в уебсайта "Indeed.com".

Въпреки това Ню Йорк Таймс Къмпани надмина повечето прогнози, като регистрира печалба, равняваща се на 32 цента за акция и увеличение на приходите с 5,2% на 575 млн. за периода.

За цялата година групата отбеляза печалба в размер на 133 млн. долара на фона на загубата от 39,7 млн. през 2011.

Марк Томпсън – бившият директор на Би Би Си, който стана президент и изпълнителен директор на "Таймс" през ноември, посочи, че напредъкът е значителен – броят на дигиталните абонати нараснал с 13% през тримесечието до 668 хиляди.

"2012 показа както възможностите, така и предизвикателствата, пред които сме изправени като компания", заяви той в комюнике. "За първи път в нашата история годишните приходи от тираж надминаха тези от реклама. Нашият платен модел продължава да се доказва", допълни експертът. /АФП