Европейската служба за борба с измамите (ОЛАФ) е започнала разследване на твърденията, че 50 000 евро от фондовете за България, предназначени за развитие на селските райони, трябвало да бъдат платени за създаване на Фейсбук страница и акаунт в Туитър, съобщава европейският портал Юрактив.

Официални представители на ОЛАФ съобщиха, че разследването е свързано с "твърдения за възможни нередности в рамките на евросубсидиите за програмата за развитие на селските райони в България, подкрепена с пари от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони".

"Разследването продължава, но на този етап не могат да се направят никакви заключения", заяви говорителят на ОЛАФ Павел Борковец. ОЛАФ беше сезирана след съобщения в българските медии, че земеделският министър Мирослав Найденов е отговорен за контролирането на програмата. ОЛАФ съобщи, че самият Найденов не е разследван, но потвърди, че са разследвани проектите под негово ръководство.

Както вече БГНЕС информира става дума за 50 000 лв. за популяризиране на Програмата за развитие на селските райони във Facebook и Twitter. Няколко месеца след като стана ясно, че фирма на бивши пиарки на МЗХ е сключила договор за представяне на програма в мрежите, министерството обявява нова поръчка, този път за поддържането им и отново за максимум 50 000 лв. без ДДС.

Крайният срок за подаване на офертите изтича само след седмица на 18.02. 2013г. За да направят страницата в мрежите преди година аграрното ведомството сключва договор за 50 000 лв. с "КЕЙ ЕМ КОМ" ООД. Зад нея БГНЕС разкри, че стоят бивши ПР-ки на БАБХ 25-годишната Кристина Спасова и с година по-малката от нея Лора Димитрова. Проверка в Търговския регистър тогава още показва, че фирмата е учредена на 26.09.2011г., т.е. само три месеца преди да се подпише договора.

Страницата на програмата във Facebook в момента има 2158 харесвания. Малко след като станаха ясни имената на бившите ПР-ки, прокуратурата се самосезира, а случаят стигна и до ОЛАФ.

С новата поръчка от МЗХ посочват, че трябва да се подобри създадените вече страница на ПРСР във Facebook и профил в Twitter. Ще търсят икономически най – изгодната оферта. Услугата включва и ежедневното им поддържане и обновяване в рамките на една година. Сред общи изисквания за изпълнение на услугата е и това изпълнителят да предложи и осъществи инициативи във Facebook и Twitter, както и да популяризира събития по Програмата. "Изпълнителят трябва да увеличи потребителите в страницата на ПРСР във Facebook на минимум 7500 от конкретната таргет група, а именно настоящи и потенциални бенефициенти", се посочва още в изискванията.

От МЗХ посочват, че участникът следва да е изпълнил поне един такъв договор за последните 3 години назад, считано от датата на подаване на офертата. Офертата трябва да съдържа и доказателства за икономическото и финансово състояние на участника, а именно: заверен отчет за приходи и разходи за последните три финансови години в зависимост от датата на учредяване на участника. От участникът се търси и общ оборот не по-малък от 150 000 лв. в последните три финансови години. /БГНЕС