От Енерго-про отчитат средно намаление от над 16% на сметката за месец февруари спрямо сметката за месец януари за първата група клиенти, съобщиха от дружеството с писмо до медиите.

“Сметките за февруари на първата група клиенти на компанията, чиито краен срок за плащане е 10-то число, вече са факт и клиентите могат да се информират за тях и за индивидуалния си отчетен период на телефон 0700 161 61, в центровете за обслужване на клиенти или на интернет страницата на компанията www.energo-pro.bg”, се казва в писмото.

Според статистиката на компанията, средната сметка за месец февруари на клиент от тази група е с над 16% по-ниска от тази за предходния месец. В тази група попадат около 37% от всички клиенти на компанията и за тях февруарската сметка включва средно с 2 дни по-кратък период от тази за януари. При останалите групи клиенти, със срок на плащане 15-то и 25-число на месеца, експертите на компанията очакват още по-значително намаление на сметките, тъй като при тях разликата в броя дни, включен в двете сметки ще е по-съществена.

От дружеството уточняват още, че за периода, който включва сметката за февруари, среднодневните температури са с 2 градуса по-високи от температурите през периода, включен в сметката за месец януари. Заедно с броя дни, температурата е основният фактор, който влияе върху консумацията на електроенергия. За тази група клиенти консумацията е спаднала с 18% спрямо потреблението им на енергия, отразено в януарската сметка.

В друго писмо до медиите от края на изминалата работна седмица от Енерго-про съобщиха, че от направената проверка на ДКЕВР на 12 и 13 февруари в разпределителния център на Енерго-про в Шумен не е констатирано отклонение в показанията на електромерите. От 14 проверени случая /за Шумен и Горна Оряховица/, избрани от проверяващите експерти, само при един електромер е констатирано съмнение за неточност, но след проверка в Български институт по метрология (БИМ), е установено, че уредът измерва точно.

Проверката на експертите е включвала качеството на обслужване и информацията, която се предоставя в центровете за обслужване на клиенти, показанията на електромерите и точността на уредите.

ШУМ.БГ