Прилаганите от администрацията подходи при изготвяне и изпълнение на бюджета имат за резултат дестабилизация на финансовите основи на местното самоуправление. Предложеният проект за бюджет 2013 г. съдържа същите подходи и не е крачка към разрешаване на натрупаните проблеми, а към тяхното задълбочаване. Това е становището на председателя на Постоянната комисия по „Бюджет и финанси“ Христо Дечев, изпратено до медиите от пресцентъра на ПП ГЕРБ във връзка с публичното обсъждане на бюджета 2013 г., което стартира от вчера.
Според Дечев, анализът на предложения проект за бюджет показва, че определените от администрацията цели не са подкрепени от ресурси и политики, които да правят възможно тяхното постигане. Като неоспорими факти за твърдението си той посочва натрупаните над 2,4 млн. лв. неразплатени разходи, от които 2.282 хил.лв с инвестиционен характер, ежегодното свиване на собствените приходи от оказваните публични услуги на бизнеса и гражданите, рязък спад в инвестиционната активност, и не на последно място високият дълг на облигационен заем, който дори не е разходван рационално.
„Основание за този извод ни дава продължаващото свиване на бюджетните ресурси. При план 61 757 хил.лв за м.г., сега те достигат едва 52 270 хил.лв. Дейността на общинските предприятия остава неясна и с високи разходи без доказан ефект, задълбочава се сривът в публичните инвестиции на общината, които от 15 465 хил.лв по плана за 2012 г., сега са разчетени за 6 466 хил.лв.“, казва Дечев.
Той е категоричен, че с проекто бюджета се нарушава грубо чл.14/2/ на Закона за държавния бюджет на РБ за 2013 год., като средствата за поддържане и развитие на социалната и техническа инфраструктура в размер на 2.5 млн.лв. се пренасочват към запълване на дупки при финансиране на бюджетните структури, включително за ръст на възнагражденията на администрацията.
В становището си Дечев твърди, че общината остава некоректен партньор и залага погасяване на задълженията към бизнеса основно през четвърто тримесечие, при това в непълен размер. И още, в така предложения бюджет не се разчитат реални стъпки, въпреки декларираната цел, за използване на публично-частните партньорства за привличане на средства за реализация на важни социално-икономически проекти.
С така предложения проект за бюджет малките селища отново остават пренебрегнати и не са съществена част от капиталовите разходи за подобряване на тяхната инфраструктура.
„Ситуацията е тежка, но перспективата, според предложената от кмета прогноза за собствените приходи за периода до 2016 год., е още по-тревожна и обрича общината на застой, а не на растеж, както са формулирани целите и каквито са очакванията на гражданите на Шумен“, е заключението на председателя на комисията по „Бюджет и финанси".
Общинският бюджет не може да посрещне и обективната необходимост от привличане на средства за инвестиции по национални и европрограми. Причините - наличните финансови дисбаланси, липсата на мерки за финансова стабилност, предлагането за поемане на нов дълг от 8 млн. лв. за съфинансиране и финансиране по европроекти, общински финанси с голям дефицит и висок риск, критичното ниско равнище на кредитния рейтинг на общината, както и оперативните парични потоци, които през 2014 г. стават отрицателни, се казва в становището.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
хаха
* Коментар транслитериран от системата
0 0sys
Шум,бг, вие не сте в час! Страната гори, хората са по улиците, народният гняв бушува, те взели ала-бала съвещания да ни пробутват. Живеете в 50-те години на миналия век, когато се наливаха основите на ... комунизма!
!!!!
ЕЕЕХ,КОГА ЩЕ ГИ СТИГНЕМ АМЕРИКАНЦИТЕ????? НЯМА ДА Е СКОРО!