Приемът на заявления за издаване на карти за паркиране на всички обозначени места на територията на община Шумен за хора с трайно увреждане 50 и над 50 процента стартира от утре, 10 април, събощават от пресцентъра на община Шумен.

Заявителят следва да подаде в Центъра за информация и услуги в Община Шумен, на гише № 6, следните документи: Заявление по образец, лична карта на лицето, подаващо искането, за сравняване на данните, оригинал и копие от решение на ТЕЛК /или НЕЛК за освидетелстване, актуална цветна снимка, с размери 3 на 4 см.

Кандидатите трябва да представят още копие от нотариално заверено пълномощно, когато искането не се подава от лицето с трайни увреждания, придружено от решение на ТЕЛК /или НЕЛК за освидетелстване /оригинал и копие/ или друг документ, удостоверяващ представителната власт на лицето подаващо искането.

За издаване на карта за паркиране следва да бъдат представени оригинал и копие от свидетелство за регистрация на МПС или свидетелство за брак, удостоверение за раждане на дете, когато МПС-то не е регистрирано на негово име.

Услугата е безплатна и се извършва в срок от 30 дни, считано от датата на подаване на заявлението, придружено с необходимите документи. Готовата карта е с валидност на срока на експертното решение на ТЕЛК, НЕЛК или ДЕЛК.

Издадените от общинско предприятие „Паркинги, гаражи и благоустройство” карти за преференциално паркиране на хората с увреждания, запазват действието си за посочения в тях срок на валидност, след което лицата са длъжни да ги подменят с новия образец.

Издаването на карти за паркиране на хора с увреждания е текущ процес и няма краен срок. Желаещите да получат такива карти трябва да се съобразяват със срока на валидност на експертното решение за освидетелстване.

ШУМ.БГ