Луксът за новите спални вагони, които днес инспектираме, няма да струват повече пари на пътниците, за момента не предвиждаме такова увеличение.

Това заяви министърът на транспорта Кристиан Кръстев, който заедно с ръководството на БДЖ и на представители на турската фирма-производител "Тювасаш" инспектираха част от новите вагони по трасето София-Вкарел-София, предаде репортер на БГНЕС.

Министърът се похвали с модерната техника и удобствата, включително и за хора с намалена подвижност, за които във всеки вагон са отделени по две специално оборудвани купета. На въпрос защо се е забавило сертифицирането на вагоните, което още не е факт, изпълнителният директор на ИА "Железопътна администрация" Веселин Василев заяви, че причината е, че за първи път това се прави по заявка на България за трета държава извън ЕС и че техническите изисквания към вагоните към датата на договора не са тези, при които се извършва сертификацията, която включва и европейски стандарти. Василев поясни, че вагоните могат да развиват максимална скорост 160 км/ч. В България има отделни трасета, на които може да се развива такава скорост, а към 2020 г. ще разполагаме с 400 км трасета, по които влаковете могат да се движат с такава пределна скорост. От БДЖ заявиха с увереност, че до лятото на 2014 г. със завършването на ремонтите по различните трасета, от София до морето ще може да се стига за 4 часа и половина. Василев поясни, че точната дата за пускането на билетите за новите спални влакове ще бъде обявена при получаване на сертификата за тях и това вероятно ще стане в дните след 1 май. На въпрос какво става с приватизацията на Товарни превози, Кръстев отговори, че това е в правомощията вече в Агенцията по приватизация и че по този въпрос никой не го уведомява какво става там. Дали сме консултации какъв да бъде потенциалният купувач и други изисквания, но след като Агенцията по приватизация влиза в правомощията си, те си назначават консултанти и други процедури по приватизацията, Василев. /БГНЕС