Борбата срещу битовата престъпност трябва да стане основен приоритет за следващото управление и за обществото. Въпреки активните действия на полиция и прокуратура има още много какво да се желае, особено сега по време на криза, когато престъпленията срещу личността и собствеността нарастват и се превръщат в истински бич за гражданите.
Това каза днес за предаването „Добър ден, Шумен” на радио „Фокус” водачът на шуменската листа от ПП ГЕРБ Любомир Христов. Той отбеляза, че в Шуменско престъпленията срещу личността се увеличават през последната година. Броят на извършителите е скочил с близо 3 пъти – от 85 души през 2011 г. на 114 през м.г. Увеличение има и при престъпленията срещу собствеността, като за м.г. са регистрирани 32 грабежа, 1069 кражби, от които взломни – 237 и 203 – домови.
“Тревожното е, че извършителите на престъпления срещу личността са от 18 до 30 години, а при престъпленията срещу собствеността потърпевшите са предимно жени и възрастни хора, нерядко вече жертви на кражби са и деца под 14 години”, каза Христов. Той подчерта, че причините от една страна са влошеното социално-икономическо положение на населението, особено в малките населени места, където безработица е най-голяма и социалния статус най-нисък, както и повишаване на агресивността сред децата и младежите, която пък отключва последващи престъпления. “От друга страна липсва гражданска инициатива за противодействие на престъпността. Няма изградени структури на граждански организации, особено по селата, където се чувства най-вече увеличението на престъпността, където и достъпа до информация за извършителите на престъпления е крайно ограничен. Липсва и механизъм за взаимодействие между гражданите и институциите, оторизирани да работят по проблемите на престъпността особено в селските райони на областта”, уточни кандидатът за народен представител.
Нe на последно място като причина Христов изтъкна и ограничените ресурси на полицията в малките населени места. Според него, за да се противодейства на битовата престъпност, която е най-чувствителна за обществото, трябват повече работни места, от там по-висок социален статус на българските граждани, по-голяма ефективност в работата на полицията и правораздавателната система, превантивна дейност на институциите и обществото.
Пресцентър ПП ГЕРБ
Коментари
Анонимен
напарвете Ралца министър на правосъдието защото се е писала юрист.
Юсаги
Питанка всеки може да допусне грешка, такива каквито Вие винаги правите и разбирам кой се крие под псевдонима.
Относно разделението на властите, то това е доктрина, според която трите функции на държавното управление – законодателна, изпълнителна и съдебна – трябва да бъдат разделени и изпълнявани от различни органи, определени от конституцията. Изпълнителната, законодателната и съдебната власт се осъществяват от независими институции, но в своите отговорности те взаимно се контролират. Тези клонове на държавното управление са автономни, но все пак са свързани, без да са подчинени един на друг. Разделението на правомощията е такова, че не може единият клон на властта да упражнява власт, която влиза в отговорностите на друг клон. Съдебната власт не е зависима от политическо влияние при осъществяване на функциите си и е с осигурена мандатност.
Теорията за разделение на властите е формулирана от Шарл дьо Монтескьо през 1748 г. Принципът на разделение на властите е възприет от всички съвременни демократични конституции. Всяко държавно базирано общество се разделя на 3 власти: законодателна, изпълнителна и съдебна.
Основният стремеж, залегнал в доктрината за разделение на властите, е да се предпази обществото от тирания и да се защити свободата като се изключи възможността един човек или орган да обедини всички власти в ръцете си. Друга важна цел е законите, които се изработват, да са в общ интерес на гражданите – това се постига, като законодателната власт се дава на народните представители в парламента. Сред целите е и осигуряването на отчетност и отговорност на управлението – например изпълнителната власт е отговорна пред законодателната за прилагането на изработените закони. Разделението на властите цели ефективното и резултатно функциониране на управлението, тъй като се предполага, че различните видове институции осъществяват по-добре определени функции, отколкото други институции. Смята се например, че единна изпълнителна власт, водена от премиер или президент, по-добре може да работи за прилагането на законите, отколкото законодателната власт, изградена от много индивиди, представящи различни интереси и идеи.
В конституциите на съвременните държави не се среща абсолютно разделение на властите (например някъде на изпълнителната власт са дадени големи законотворчески правомощия), но в конституциите на демократичните държави този принцип се спазва в много голяма степен.
Анонимен
Я любо христов да каже дали е подслушвал незаконно! Чака го и него проверка!
soni
господин христов пак сеподмазва на герп инаце стему намаят ските пак .
* Коментар транслитериран от системата
1 13сержант
Какво ви пречеше до настоящият момент да работите по т.н. битова престъпност,какви законови пречки имаше пред вас,или просто си въобразявате/мислите/,че сте измислили нещо ново- открили топлата вода.
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
hristiyan
мазняр
* Коментар транслитериран от системата
1 11vanga
колкото коментара толкова и ще ви подкрепат на изборите.
* Коментар транслитериран от системата
2 9ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата