Продажбите на нови коли намаляха с 10,2% през март в страните от ЕС, регистрирайки 18-ти пореден месец на спад до 1,307 милиона коли, съобщи Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Основните автомобилни концерни, представени на европейския автомобилен пазар, са регистрирали спад в продажбите си с изключение на престижните марки като германската Мерцедес (+0,6%) и Ягуар (+21,2%). Италианската Фиат е отбелязала лек спад от 0,8% за разлика от американската Дженерал Мотърс и френската Пежо-Ситроен със спад от съответно 12,8% и 16,0%. Другата френска компания Рено е регистрирала по-малък спад от 9,6%, благодарение на доброто състояние на по-евтината марка Дачия, чиито продажби са се увеличили с 20,2% през март.
Южнокорейската марка Кия е постигнала растеж на продажбите с 3,7%, а другата южнокорейска компания Хюндай е регистрирала спад с 9,5% на европейския пазар. Сред основните пазари само Великобритания е отбелязала растеж с 5,9% на продажбите през март и със 7,4% за тримесечие. Спад на продажбите на нови коли е регистриран във Франция (16,2%), в Италия (4,9%), в Германия (17,1%) и в Испания (13,9%).
Продажбите на нови коли от всички марки за цялото тримесечие са намалели с 9,8% с 2,989 милиона продадени коли.
АФП
Коментари
Добави коментар