С качество на новина е информацията, че е сключено споразумение между ЦИК, СЕМ, АБРО и други доставчици на медийни услуги, в което е залегнало условието в медиите да се откроява платената от неплатената част, в случая – и в кампанията за изборите, което е насърчаващо.

Това бе мнението на Антоанета Цонева от Института за развитие на публичната среда, предаде репортер на БГНЕС. То бе изказано по време на поредното заседание на Изборния борд към премиера в МС днес. Споразумението е подписано от името на търговските доставчици на медийни услуги, на тяхната организация АБРО и по-големите медии с публицистични форми, различните медии имат различни начини да правят това, но изискването е да се сигнализира по някакъв начин, отговори й председателят на СЕМ Георги Лозанов.

Съвременните избори малко или много протичат в електронно пространство, заяви председателят на днешното заседание на Изборния борд юристът и бивш конституционен съдия Емилия Друмева. Изборният кодекс продължава да е с уредба, принципите на която са много назад във времето по отношение на медиите, поясни тя. Трябва да имаме законодателство, което отговаря на съвременните стандарти, за да задоволи очакванията на цялото общество.

Общественият интерес е абсолютно гарантиран, заяви генералният директор на БНТ Вяра Анкова. Тя посочи, че предаванията "Панорама" и "Референдум" са безплатни за всички партии, като е създадено и друго предаване, което да дава трибуна на различните партии. Тя отбеляза, че и съботното предаване "Животът и други неща" също дава платформа за безплатно представяне на партиите. Всичко, което е по силите на БНТ, да представим колкото се може повече и безплатна възможност за изява на партиите и коалициите, сме го направили, добави тя.

Участието на обществените медии беше достатъчно регламентирано, дадохме възможност всяка от политическите сили да сключи отделно споразумение с нашите медии, каза генералният директор на БНР Валерий Тодоров по време на заседанието на Изборния борд . Той отбеляза, че цените за платената част от изборната кампания са същите, каквито са били при предишните избори.

Тодоров обясни, че една от програмите на БНР, която излъчва 24 часа новини и информация, дава максимално обективна изборна картина за това, което се случва, извън частта, посветена на предизборната кампания. Регионалните радиостанции са самостоятелни обществени медии и като се допълни и онлайн излъчването на Бинар, са защитили позицията си на обществена медия.

В предизборна кампания СЕМ няма работа, Законът за радио и телевизия е обща рамка, заяви председателят на СЕМ Георги Лозанов. Отдавна е време тези разпоредби за поведението на медиите в предизборна обстановка и на изборите да излязат от Изборния кодекс и да влязат в закона за радио и телевизия, продължи той. Медийните кампании имат малък ефект върху вота, те са скучни, всичко това иска промяна, отбеляза Лозанов. Няма лошо кампаниите да имат платена част, но не по-малко важна е и журналистическата, ако приемем,че което е платено е реклама, а другото, безплатното - истинската журналистическа работа, поясни той. Представителната вълна на гражданските протести трябва да бъдат част от диалога, смята председателят на СЕМ. /БГНЕС