300 превозвачи и над 200 камиона са блокирали българо-турската граница при Свиленград, предаде Агенция "Фокус".

От цялата страна продължават да пристигат камиони и броят им се увеличава.

Причината за блокадата са проблемите, създавани на българските превозвачи от турска страна и нелоялната конкуренция. Oчаква се заместник-министърът на транспорта Албена Лазарова да пристигне на българо-турската граница.

Транспортният министър Кристиан Кръстев и премиерът Марин Райков също ще бъдат в Свиленград днес, за откриването на железопътната линия от Свиленград до турската граница. Според протестиращите турското законодателство е причина за нелоялна конкуренция и изолира българските превозвачи

Българските транспортни компании за международен превоз са обречени на фалит заради различия в българското и турското законодателство, което създава пречки на границата с Турция, заяви по-рано в интервю за "Фокус" Петко Ангелов, директор на компания за международен транспорт и спедиция.

Ангелов обясни, че основните проблеми, пред които се изправят българските камиони на границата със съседна Турция, са свързани с поставени необосновани ограничения от страна на Турция.

"Пример за такова разминаване е поставеното ограничение на горивото, с което може да се влезе в турската страна, като то е до 500 литра на камион. Това гориво обаче не е достатъчно и нашите камиони са задължени да зареждат във вътрешността на Турция, където горивото е на двойна цена", обясни превозвачът и подчерта, че турски камион обаче може да влезе в България с неограничено количество гориво.

Друга необходима мярка, според Ангелов, е въвеждането на "летящо" време, тъй като турската страна например приема, че до Испания и обратно трябва да се премине за 14 дни, но реалното необходимо време е до 10 дни. "Останалите четири дни трябва да се прекарат на границата - изчаква се в системата на турската граница да им се отчете, че българският камион може да влезе", обясни Петко Ангелов и отбеляза, че ако се отиде на граничния пункт "Капитан Андреево" ще се видят поне 30 български камиона, които чакат.

"Всеки един камион има срок доставка, когато ни забавят обаче на границата с Турция и не може да се спази поставеният срок и чуждестранните клиенти не искат да работят с български превозвачи", заяви Петко Ангелов.

Според него това забавяне на границата е израз на нелоялна конкуренция от превозвачите в Турция, като по този начин те спират работата на българските компании за превоз.

"Всички български транспортни фирми работят много трудно в момента. Загубите не могат да се измерят в пари, а в това, че си губим клиентите за дългосрочен период, което води до това, че транспортната фирма е пред фалит", каза още той.

Агенция "Фокус"