Няма документация кой е придружавал Борисов при полетите с военната авиация на ВВС, цари пълен административен хаос при осъществяването на полетите, отговорност не се е търсела от никого.

Това заяви днес на брифинг в НС председателят на временната парламентарна комисия, която проверява полетите на "Авиоотряд 28" депутатът от Атака Венцислав Лаков след нейното поредно заседание, предаде репортер на БГНЕС.
Днес бяха изслушванията на закрито заседание на командира на Военновъздушните сили генерал - майор Константин Попов, на началника на НСО ген. Тодор Коджейков и на командира на 16-а Транспортна авиогрупа полк. Димитър Иванов. След заседанието те не пожелаха да дадат никакви изявления пред медиите и бързо напуснаха сградата на НС.
"Авиоотряд 28" има бюджет 7 - 8 млн.лв. годишно и трябва да има законово уреждане как се харчат тези пари, самолетът "Спартан" буквално е бил разпран от летене, добави Лаков.
Изслушваните длъжностни лица дадоха информация по използването на летателните апарати на ВВС и на хеликоптерите от висши политици от предишната власт. Последните дни самолетът "Спартан" е бил използван и от президента Росен Плевнелиев за представителни нужди, но той не е в списъка на лицата, които могат да използват тези самолети, уточни Лаков. Общо за нерегламентирани полети са похарчени над 841 хил.лв., а са възстановени едва 167 хил.лв., добави председателят на комисията.
Оказа се, че нито ВВС, нито НСО имат задължението да пазят списъка на пътниците, продължи депутатът. Ген. Попов призна, че е имало спешни полети, без да е посочено кой е на борда, но има и други, които не са били спешни и пак не са посочвани пътниците на борда. Оказа се, че ВВС не могат да откажат полет, ако нямат списък на пътниците, същото е и при НСО - те са се интересували от охраняваното лице, но не и от хората, които го придружават. Така че ние все още нямаме пълна информация за летелите пътници с тези самолети и вертолети, потвърди Лаков.
Продължаваме да изясняваме кои са били лицата на борда на тези летателни средства, каза той. Документите, които имаме вече са повече от 1 м височина. Фиксираме се в Министерството на отбраната и начина на ползване на самолетите и въртолетите. Оказа се, че няма никакви основания за ползването на тези летателни средства по начина, по който са го правили официалните и неофициалните лица за проверявания период. Изводът е,че изцяло незаконно са извършвани тези полети. Дори и когато има заповед за полет е нарушавана, поне при половината от тях не е представян списъка на пътуващите, коментира Лаков.
Установихме също,че самолетът "Спартан" и хеликоптерът "Кугър" през 2011 г. за изборите са летели с фрапиращи нарушения с предизборна цел, констатира Лаков. Кугърът е летял по маршрут Крумово - Долна Митрополия - Крумово, примерно и с този полет Бойко Борисов е искал "да удари едно рамо" на неговите хора в района. Други полети са законни, но въпросът е дали са морални. Има и полети за екзотични цели - например по дестинацията Крумово - Горна Оряховица – Паламара - Крумово, на цена над 12 000 лв., а поводът - откриване на пивоварна във Велико Търново. Друг повод е откриване на джамия и др.
Полетите с въздушните таксита на практика не са допринесли за подготовката на млади пилоти, опроверга Лаков думите на Борисов, че така се давало възможност младите пилоти да си направят летателните часове. Защото цитираните полети са извършвани от рутинни пилоти. За изпълнените над 60 полета е използвано гориво за над 800 000 лв., от които са възстановени въпросните 167 000 лв., повтори Лаков. /БГНЕС