Пилотът на самолета на Asiana Airlines Боинг /Boeing 777/, който не успя да стигне до пистата на летището в Сан Франциско в събота, е имал опит, но все още се е обучавал да лети на такъв тип самолет, съобщи в понеделник южнокорейската авиокомпания.

46 годишният Ли Ханг Кук е имал повече от 9000 летателни часа, но само 43часа от тях са били на този модел, един от най-големите пътнически лайнери в света.

Пилотът е бил под наблюдението на опитен инструктор, който е действал като втори пилот, съобщиха от авиокомпанията.

Asiana призна, че самолетът, купен през март 2006 г., е бил на ремонт през юни заради теч на масло от двигателя.

В същото време незабавно бе отхвърлена версията за техническа повреда, казвайки, че е имало "немеханичен проблем" в момента на катастрофата.

Първоначалните анализи показват, че самолетът е летял на малка височина и със значително по-ниска от необходимата скорост при подхода към летището на Сан Франциско. Системата за кацане на летището, която е предназначена да води самолетите по глисадата за кацане предимно при лоши метеорологични условия Glide Path, е била изключена планово на летището от 1 юли, за което всички са били информирани. Тази система позволява пълен контрол върху кацането на самолета. Самолетът на компанията Asiana Airlines по линията Сеул - Сан Франциско се разби в ясно и спокойно време.

Пилотите са опитали да прекратят кацането и да минат на втори кръг, но вече е било твърде късно и опашката на самолета се удря силно в пистата.

Две китайски ученички загинаха, над 180 души пострадаха, много от тях тежко, шестима от пътниците са в критично състояние.

Акциите на южнокорейската авиокампания паднаха в понеделник сутринта. /БГНЕС