„Добро утро, Шумен! Вие сте с деветата емисия на радио „Гергьовден - радиото на Новото време”. Тази сутрин кандидатът за кмет доц. Юрий Проданов се събуди озарен. Озарен от внезапно споходилата го идея, че организацията на предизборните кампании подсказва и начина, по който би управлявала съответната политическа сила. Вярвам, че и вие сте озарени от идеята да гласувате за № 16 на предстоящите избори. Нали така? Да! Да се върнем на последния тезис на кандидата за кмет Юрий Проданов. Предизборната кампания на БСП и Красимир Костов се оказа подчинена на принципа „проба-грешка-прошка”. Несръчни организационни действия, които породиха грешни ходове и извинения, които доказваха осъзнаването на грешките. В чисто персонален план тази кампания разчита на „човека от София” и се мъчи да преодолее дисбаланса между многото хора, които искат да казват как да стане и малкото хора, които да го направят. Следователно БСП би предложила управление на града, базирано на централизацията и белязано от несръчни ходове. Накрая ще ни се наложи и да ги извиним за допуснатите грешки. Предизборната кампания на ГЕРБ и Веселин Златев може да се окачестви, като „институционална” и подчинена на идеята за „продължаващия път”. Златев влезе в битката за трети пореден мандат и на няколко пъти заяви, че ежедневието на предизборните срещи прилича на ежедневието му в кметството. Следователно ГЕРБ предлага управление, което ще продължи по досегашния път. Стига вървящите по него да не се почувстват уморени. Предизборната кампания на „Гергьовден - Новото време” и доц. Юрий Проданов може да се окачестви, като „свежа” и подчинена на идеята за „новото време” на Шумен. Проданов се срещна със съсловия, които изглеждат недооценени в обществените си позиции, за да подчертае, че големите партии често недооценяват „младата десница”. „Гергьовден - Новото време” предлагат политически модел за бъдещето на Шумен и много управленски идеи за новия общински съвет. Това е кампания, доказваща разбирането на политиката като „дълга игра” и убеждението на доц. Юрий Проданов, че хубавите неща в управлението стават бавно. Предизборната кампания на НДСВ и Даниела Русева изглежда някак си „домашна”. Това усещане се подсилва и от подчертаването на факта, че Русева е единствената жена кандидат за кмет. Можем да предположим, че управленският модел, предлаган от „жълтите” ще копира поведението на любящата майка вкъщи. В нейните правомощия е да ви помогне да си напишете домашните за еврофондовете, но и да прикрие гафовете ви, сторени с другарчета с „жълтите коли”. Струва ни се малко прекалено да допуснем толкова „интимност” в работа, като управлението на един модерен град. Предизборната кампания на Коалиция „За Шумен” и Галин Терзийски се характеризира с ентусиазъм и липса на фокус. Остатъците от партии, които се включиха в тази коалиция продължават да изглеждат изкуствено събрани, а ДСБ дори си пусна собствено радиоклипче. Затова, предлаганият от „старата десница” модел на управление отново ни се привижда ориентиран към оцеляването на някакви партийни ядки, а не към бъдещето на Шумен. В края на тази емисия доц. Юрий Проданов помоли да ви дадем повече кураж в преценката на предлаганите управленски модели. Единствено гражданите на Шумен имат правото да подредят нещата така, щото да подобрят несъвършенствата в това, което са им подготвили политиците. Навити ли сте? Да!” От предизборния щаб на Коалиция „Гергьовден - Новото време”