210 души са потърсили помощ за решаване на проблем от омбудсмана на Шумен Иван Капралов за първите 6 месеца на годината, стана ясно на отчетна пресконференция, която общественият посредник даде днес.

Решени чрез взаимодействие с администрацията са 55 случая, като нито един въпрос не е останал без отговор.  „Основният извод за състоянието на диалога между публичните власти и гражданите през призмата на дейността на Обществения посредник в Община Шумен е свързан с необходимостта от разширяване на въпросите и формите на дебат между двете страни“, каза Капралов.

Той отчете рязко увеличаване на оплакванията от граждани срещу „Енерго Про“, „ВиК“, „Топлофикация – Шумен” и мобилните оператори, въпреки че тези случаи са извън правомощията му. „Убеден съм в тезата, че е необходима засилена регулация от страна на публичните власти в отношенията между подобни организации и потребителите”, заяви омбудсманът.

ШУМ.БГ