Днес официално беше открит близо 17-километровият участък от с. Долна Диканя до пътен възел "Дупница - Север" от Лот 1 на автомагистрала "Струма". Нормалното движение на всички автомобили се пуска в 13 часа.
Общата дължина на Лот 1 Долна Диканя - Дупница (от км 305+220 до км 322+000) е 16,78 км. За движение днес бяха пуснати 13,98 км от участъка и пътни връзки, а останалите 2,8 км (от км 319+200 до км 322+000) ще бъдат въведени в експлоатация до края на август.
По договор срокът на завършване на обекта е 1 септември т. г., но движението по готовия участък се пуска предсрочно, за да се улесни трафикът в посока Кулата.
Участъкът Долна Диканя - Дупница минава през териториите на общините Радомир и Дупница. Изградени са 18 големи съоръжения- 4 моста, 7 подлеза, 6 надлеза и един виадукт.
Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет чрез Европейската оперативна програма "Транспорт" 2007 - 2013 г.
В края на февруари т.г. Европейската комисия одобри проекта за изграждането на автомагистрала "Струма" - лотове 1, 2 и 4. Общата инвестиционна стойност на проекта е 342 млн. евро (670 млн. лв). Безвъзмездната финансова помощ от Кохезионния фонд на ЕС е в размер на 274 млн. евро (536 млн. лв.).
Министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева каза при откриването, че пътуването от София до Дупница се съкращава с 30 минути в пиковите часове и съобщи, че от днес е разрешена скорост 120 километра в час по цялото трасе от пернишкия квартал "Даскалово" до Дупница.
През август ще бъде подписан акт 16 и ще отпадне ограничението от 120 км в час, съобщи Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура".
Ускилено се строят отсечките от Лот 2 (Дупница - Благоевград) и Лот 4 (гр. Сандански - Кулата) на "Струма", които трябва да бъдат готови през 2014 г.
Днес беше съобщено, че във връзка с изграждането на пътния участък от Марикостиново до Кулата от Лот 4 се забранява преминаването на моторни превозни средства и са организирани обходни маршрути.
VESTI.bg
Коментари
учен
Всичките магистрали, южна/северна дъга, метро, спортна зала... и другите постижения с които се гордееше предното правителство, както и сегашното е в полза на софиянци. България не е само София.
Свинаря
Тези пътища не са в София за да са само в тяхна полза.Една държава без пътища е за никъде.Където и да ти се наложи да отидеш все път ти трябва