Китай отложи с една година първия полет на смятания за своя гордост авиолайнер местно производство С919, който ще има капацитет да превозва 168 пасажери, съобщи спонсорираната от държавата Търговска самолетна корпорация на Китай (COMAC).

С тази машина Поднебесната империя се надява да отправи предизвикателство към авиогиганти като Еърбъс и Боинг. Но планираният за 2014 г. първи полет на С919 няма да може да бъде извършен, съобщава в. "Чайна дейли", като се позовава на анонимен представител на COMAC. Това вероятно ще отложи и пускането в експлоатация на тези самолети, което беше предвидено да стане през 2016 г. Най-вероятно е това да стане през 2018 или 2019 г. Всъщност един от проблемите е, че на авиокомпаниите в Китай и чужбина ще е необходим срок между две и три години, за да бъдат сертифицирани новите машини като годни за летене според международните стандарти. В края на 2012 г. 15 компании, повечето китайски, изразиха готовност да закупят 380 от този вид машини. Бурното икономическо развитие на Китай породи голямо търсене на самолети, тъй като нарасналите доходи на населението стимулира разрастването на авиотранспорта. По оценки на Боинг през следващите две десетилетия Пекин ще се нуждае от нови 5 260 пътнически самолета.

От COMAC казват, че машината ще има "китайски характеристики", но за ключови елементи включително двигателите, ще се разчита на чужда технология.

АФП