В петък ще имаме пълната картина и информацията колко са населените места и колко са хората, които остават без сигнал. Това каза министърът на транспорта Данаил Папазов, предаде репортер на БГНЕС.

Вчера цифровизацията стана факт, след като беше прекъснат аналоговият сигнал. Въпреки че цифровизацията на ефира стана факт на 30 септември, в медиите бе цитирана информация, според която Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) твърди, че над 350 000 българи няма да имат достъп до никаква телевизия, а над 1 милион ще бъдат отрязани и от петте частни канала, качени на мултиплексите към момента. От Министерство на транспорта обаче са категорични, че няма как те да са 1 милион.

Данаил Папазов обясни, че според техни данни по методика през 2011 г. е изчислено, че в момента ефирен сигнал получават 19% от българското население – имат нагласата да гледат ефирен сигнал. Им подобна методика от миналата година, която казва, че този контингент от хора е намалял на 14,5. "Ако сметнем по най – груба сметка, че 5% от тези 14,% процента ще останат без сигнал няма как да се получат цифрите от КРС казват", каза транспортният министър. Сигнали има, но не са масови. Към момента 80% от населението на държавата гледа по платен начин телевизията.

След като стане ясно колко са те, ще се обсъдят мерки, които да позволят как да се помогне на хората, особено тези, които са в по-затруднено положение, за да получават сигнал и тези мерки ще бъдат предложени на МС, за да се вземе решение.

Транспортният министър говори след края на заседанията на Обществените съвети към МТИТС. За този в областта на автомобилния транспорт, Папазов посочи че е представен новият директор на автомобилна администрация, който представил програмата за преструктуриране. Отново е обсъден въпросът с таксиметровите превози – дали да се въведе или не патентен данък. Мнението обаче е на браншовите организации, като приблизително то е наполовина за и против, и докато не се изясни тяхното мнение, няма да се пристъпи към промяна на законодателството в тази част.

Колкото до реципрочните мерки, които да бъдат взети спрямо Турция, предстои тази седмица да се направи работна група. Да се обсъдят стъпките и след още едно обсъждане с турската страна ще започнат да се въвеждат. Така от 12 случая на български шофьори глобени на турска територия, според нашето министерство само три от тях са правилни и има нарушение, но за останалите мислят, че може част от тях да отпаднат, след като се предостави масивът от разрешителни. /БГНЕС