Членовете на мюсюлманската общност в Полша за първи път от векове ще се въздържат от ритуално заколение на овни за празника Айд ал-Адха /Курбан Байрам/ поради натиска от страна на защитници на правата на животните, заяви говорителят й Михал Адамович в с. Бохоники, чието население е от наследници на татарите.

От 1 януари в страната, в която преобладаващото население е с католическо вероизповедание, конституционният съд наложи забрана на ритуалните заколения, извършвани от евреи и мюсюлмани за големите им празници. Главният мюфтия на Полша Томаш Мишкевич коментира забраната като "лов на вещици", след като защитници на правата на животните се стекоха на протест край джамия в Бохоники, за да се противопоставят на т. нар. обичай халал. На 12 юли магистратите отмениха правителствено решение, с което си навлякоха критиките както на религиозните общности, така и на селските стопани и износителите на месо за Израел и мюсюлманските страни. Всяка година преди забраната от износ на месо - кошер и халал, в държавата влизаха 350 млн. евро. Според правилата в ЕС клането на добитък трябва да бъде извършвано при минимално страдание на животното, но тези изисквания не се отнасят до религиозните общности.

Полските власти реагираха разнопосочно на призивите на ислямската общност нейните обичаи да бъдат уважени. Министърът на държавната администрация Михал Бони, който е близък съратник на премиера Доналд Туск, призова за "уважение към нуждите на религиозните общности по време на религиозни празници". От министерството на селското стопанство обаче бяха категорични, че според закона животните трябва да бъдат зашеметявани преди да бъдат заклани. Еврейската и мюсюлманската общности в Полша наброяват всяка по около 20 000-30 000 души.

АФП