Не виждам никакъв проблем с Lafka. Направихме конкурс, всеки можеше да се яви, спечели го “Булгартабак”. Това каза днес зам.-кметът по стопанските въпроси на община Шумен Митко Киров, като темата бе поставена от журналисти по повод големия обществен интерес към павилионите с марката на бизнесмените Цветан Василев и Делян Пеевски.

От общината признаха, че има постъпили няколко жалби от собственици на павилиони за цигари срещу разполагането на новите в непосредствена близост до техните. Киров обаче бе категоричен: “Ние преди 24 години променихме системата в България, минахме на пазарна икономика, на конкуренция, така че няма как да си отвориш една лавка за продаване на цигари и да държиш само ти да продаваш на тая улица. Това можеше да става преди 24 години, няма как да става сега. Дори има такава комисия за защита на конкуренцията”.

Зам.-кметът показа решението на Общинския съвет от юни 2012-та, в което с 30 гласа “За” съветниците са подкрепили даването на 15 павилиона без наем за срок от 10 години срещу ангажимента за изграждане на 15 нови автобусни спирки. “Нас ни интересуват спирките за масовия транспорт, а те ако искат лавките въобще могат да не си ги слагат”, каза Киров.

Той обаче не даде задоволителен отговор защо в същата докладна са записани едни места за ситуиране на будките, а сега фирмата ги слага на други. Христина Табакова от отдел “Управление на общинската собственост” обясни, че местата на павилионите не били записани в диспозитива на докладната, тъй като било ясно, че ще се наложат промени по обективни причини, като подземни комуникации. Списъкът бил примерен.

Журналистически интерес предизвика и брандирането като Lafka на един от магазините на Цветния пазар. Главният архитект Снежанка Андреева отговори, че и тя не е съгласна там да се продават цигари, затова изпратила на управителя на “Общински пазари” ЕАД писмо, че предназначението на Цветния пазар не е сменено и няма разрешение да се продава друго, освен цветя.

Пред ШУМ.БГ шефът на пазара Тодор Тодоров изрази учудване, че единия от магазините на Цветния пазар е брандиран като Lafka и обясни, че не е знаел, че „Табак маркет“ е фирмата, която стои зад марката. „Няма документи, които да казват, че в обектите там трябва да се продават само цветя. Двата магазина стояха без наематели близо година и направихме няколко търга. Явиха се „Рефан“ и „Табак маркет“, сключихме 3-годишни договори“, каза Тодоров, който обаче не можа да си спомни сумите, за които са дадени под наем. „Във всеки случай беше достигната по-висока цена, отколкото вземаме на цветарите“, каза той.   

От общината пък заявиха, че не знаят колко от 15-те павилиона за вестници и цигари на фирмата са вече поставени. 

ШУМ.БГ