"Хонда" представи" десетото поколение на "Акорд", като за момента има данни и снимки за американското изпълнение. Колата ще е на пазара в САЩ през есента, като за момента плановете са да не се предлага в Европа.

Автомобилът е изцяло нов, като шасито е по-леко, но по-здраво от това на предшественика. Дължината на седана е намалена с 1.5 сантиметра, но пък междуосието е с 5.5 см по-голямо.

В "Хонда Акорд" дебютират два нови турбомотора, като 1.5-литровият предлага 192 к.с., а двулитровият генерира 252 коня. С по-мощния двигател автомобилът е първият с десетстепенна автоматична трансмисия. За другия мотор изборът е между шестепенна механична скоростна кутия и вариатор.


"Акорд" ще се предлага и като хибрид, като новият момент е, че неговите батерии ще са в пода, а не в дъното на багажника, както е сега. Подробности за тази версия на модела обаче ще бъдат съобщени по-късно.

Десетата генерация на "Акорд" ще е и първата, снабдена с ходова част с променливи характеристики. Водачът може да избира между два режима на шофиране - комфортен и спортен. 


Фаровете на седана за светодиодни. В салона пък приборното табло е заменено от екран с диагонал 7 инча. Дисплеят на мултимедията е 8-инчов.

Част от оборудването е хед-ъп дисплей, на който на нивото на очите се показват данни за скоростта, оборотите указанията от навигацията и информация за последния забелязан ограничителен знак.


Системите за сигурност, обединени под името Honda Sensing, включват предупреждение за удар в предното превозно средство, предупреждение за напускане на избраната лента на движение, адаптивен круиз контрол, сигнализация за превозно средство в мъртвата зона на огледалата и др.

Дневник