Система от най-малко пет екзопланети е открита от любители астрономи чрез проект, наречен Exoplanet Explorers. Той е част от онлайн платформата Zooniverse, в която членуват хиляди ентусиасти, търсещи космически обекти извън Слънчевата система. Те са успели да открият екзопланетите, използвайки данни от телескопа "Кеплер", съобщи НАСА.

Това е първото подобно откритие на любители астрономи чрез използването на т.нар. краудсорсинг, който комбинира усилията на множество хора в търсенето на конкретна цел. Те са анализирали през цялата 2017 г. данните от телескопа, за да стигнат до системата от планети.

Първоначално те открили четири екзопланети. Кръстили системата К2-138 и след още по-обстоен анализ са установили, че всъщност в нея има пет планети. Според тях е напълно възможно да бъде намерена още една. Всички планети в системата са по-големи от Земята.

До подобни открития се стига, след като НАСА предоставя на дадени организации на любители астрономи данните от "Кеплер". Това се налага, тъй като информацията е огромна и по този начин космическата агенция получава подкрепа в търсенето си на обекти извън Слънчевата система.

От НАСА уточниха, че наскоро са изпратили нова база данни на Zooniverse, които обаче все още не са обработени.

Преди месец космическата агенция обяви, че е открила осма планета, обикаляща около подобната на Слънцето звезда Кеплер 90 в съзвездието Дракон. Това е станало благодарение на изкуствен интелект, разработен от Google и базиран на използването на самообучаващи се алгоритми.