Световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън оглавява списъка с най-високоплатени пилоти в спорта и през 2019 г. Лидерът на "Мерцедес" ще получи 50 милиона евро през сезона. Хамилтън, който подписа нов договор със "Сребърните стрели", ще бъде част от отбора поне до края на сезон 2020.

Британецът е петкратен световен шампион и през 2018 г. триумфира с огромна преднина пред съперника си Себастиан Фетел – 88 точки.

Хамилтън е №1 по приходи във Формула 1 през последните три сезона. Преди това британският пилот се конкурираше с Фернандо Алонсо, който при завръщането си в "Макларън" получаваше най-високата заплата от пилотите.

Подгласникът на Хамилтън Себастиан Фетел е със заплата 40 милиона евро. Възнаграждението на германеца остава непроменено, след като през август 2017 г. Фетел подписа за три години с "Ферари". Общата стойност на контракта на Фетел със Скудерията тогава беше 120 милиона евро. Бъдещето на четирикратния световен шампион в спорта е гарантирано до 2020 г.

Преминаването на Даниел Рикардо от "Ред бул" в "Рено" му носи не само лидерска роля в тима, но и много по-висока заплата. Австралиецът получаваше около 5.7 милиона при "биковете", а в "Рено" заплатата му е близо три пъти висока. Рикардо ще получи 15 милиона евро през 2019 г.

През миналата година Рикардо беше едва шести по заплата зад Хамилтън, Фетел, Алонсо, Кими Райконен и Макс Верстапен.

Младият холандец също ще получи по-голяма заплата през новия сезон – близо 12 милиона евро, срещу 8, които взимаше до този момент. Едва зад него е Валтери Ботас със 7.5 милиона евро. Вторият пилот на "Мерцедес" има договор до края на 2019 г.

Кими Райконен намали наполовина възнаграждението си от "Ферари" и ще получава по 4 милиона евро в новия си отбор "Заубер". Финландецът ще бъде най-възрастният пилот на стартовата решетка през 2019 г.

Около 3 милиона евро е заплата на заместника на Райконен в Скудерията Шарл Леклер. По толкова ще получават Карлос Сайнц ("Макларън") и Серхио Перес ("Рейсинг пойнт"). Нико Хюлкенберг в "Рено" е със заплата 4 милиона евро.

Шестима пилоти пък ще вземат по-малко от един милион годишна заплата от тимовете си. Това са Алесандър Албън ("Торо росо", 150 хиляди евро), Джордж Ръсел ("Уилямс", 160 хиляди евро), Антонио Джовинаци ("Заубер", 200 хиляди евро), Ландо Норис ("Макларън", 250 хиляди евро), Данийл Квят ("Торо росо", 250 хиляди евро) и Роберт Кубица ("Уилямс", 500 хиляди евро).

Дневник