Дори информационната система на новоизградения участък на магистрала "Струма" да е работила, катастрофата от вторник пак е нямало да бъде избегната. Това каза днес пред "Нова телевизия" членът на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов. При инцидента загина един човек, 13 души бяха ранени, а 29 превозни средства са повредени в различна степен.

Той уточни, че рамките, на които има камери за наблюдение, са разположени на четири километра една от друга и реално няма покритие на цялата магистрала. Инж. Атанасов обясни, че катастрофата във вторник е станала почти по средата между две рамки.

В отговор на въпрос той каза, че когато бъде изграден информационният център и системата заработи, информация към пътни знаци с възможност за дистанционно изменение ще се подава от диспечери. Те ще следят и картината от камерите, за да подават адекватна информация към информационните табла.

Вчера от Агенция "Пътна ифраструктура" съобщиха, че участъците от "Струма", които ще са покрити от система за наблюдение и информация, ще са три - Благоевград - Крупник (лот 3.1), Крупник - Кресна (лот 3.2) и Кресна - Сандански (лот 3.3). Системата ще има общ център за управление на трафика и той ще започне работа със завършването на участъка между Благоевград и Крупник, уточняват от АПИ.

В тази част от магистралата се работи от август миналата година и по план трябва да е готова в началото на 2021 година. Възможно е обаче забавяне заради откритите археологически находки по трасето на магистралата, част от които трябва да бъдат преместени.

От пътната агенция посочват, че участъкът от Кресна до Сандански е завършен предсрочно, а лот 3.1 е в процес на изграждане и поради тази причина системата още не работи. От пътната агенция казват още, че са започнали изграждането на временен контролен център за управление на трафика, който ще е в сградата на Областното пътно управление в Благоевград.

Днес инж. Дончо Атанасов обясни, че е в ход процедура за изграждане на Интелигентната транспортна система и на магистрала "Тракия", като и там ще има наблюдение с камери и метеорологични станции за даване на информация за температурата и потенциален риск от заледяване. Амбицията ни е всички магистрали да бъдат покрити с такива система, каза инж. Атанасов.

Дневник