Дори информационната система на новоизградения участък на магистрала "Струма" да е работила, катастрофата от вторник пак е нямало да бъде избегната. Това каза днес пред "Нова телевизия" членът на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов. При инцидента загина един човек, 13 души бяха ранени, а 29 превозни средства са повредени в различна степен.
Той уточни, че рамките, на които има камери за наблюдение, са разположени на четири километра една от друга и реално няма покритие на цялата магистрала. Инж. Атанасов обясни, че катастрофата във вторник е станала почти по средата между две рамки.
В отговор на въпрос той каза, че когато бъде изграден информационният център и системата заработи, информация към пътни знаци с възможност за дистанционно изменение ще се подава от диспечери. Те ще следят и картината от камерите, за да подават адекватна информация към информационните табла.
Вчера от Агенция "Пътна ифраструктура" съобщиха, че участъците от "Струма", които ще са покрити от система за наблюдение и информация, ще са три - Благоевград - Крупник (лот 3.1), Крупник - Кресна (лот 3.2) и Кресна - Сандански (лот 3.3). Системата ще има общ център за управление на трафика и той ще започне работа със завършването на участъка между Благоевград и Крупник, уточняват от АПИ.
В тази част от магистралата се работи от август миналата година и по план трябва да е готова в началото на 2021 година. Възможно е обаче забавяне заради откритите археологически находки по трасето на магистралата, част от които трябва да бъдат преместени.
От пътната агенция посочват, че участъкът от Кресна до Сандански е завършен предсрочно, а лот 3.1 е в процес на изграждане и поради тази причина системата още не работи. От пътната агенция казват още, че са започнали изграждането на временен контролен център за управление на трафика, който ще е в сградата на Областното пътно управление в Благоевград.
Днес инж. Дончо Атанасов обясни, че е в ход процедура за изграждане на Интелигентната транспортна система и на магистрала "Тракия", като и там ще има наблюдение с камери и метеорологични станции за даване на информация за температурата и потенциален риск от заледяване. Амбицията ни е всички магистрали да бъдат покрити с такива система, каза инж. Атанасов.
Дневник
Коментари
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Анонимен
Няма интелигентна машина. Интелигентост значи да се вземат правилни решения, без да са налични конкретни видими данни и връзка.
поправка
интелигентност
Анонимен
То и за,, Ало, Банов съм,, няма виновни! Гербаджийски светци с ореол!