Волейболната федерация (БФВ) получи зелена светлина да подпише договора си със "Спорт депо" за доставка на екипировка "Ереа", която да служи за националните отбори. Свързваната с вицепрезидента на федерацията Любомир Ганев фирма "Кей дифужън" оттегля жалбата си в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) "с отвращение, но в името на спорта", обяви представителят ѝ Красимир Гайдаров пред "Дневник".

По думите му федерацията е поела ангажимент веднага да изчисти задълженията си към фирмата по предишни договори. Президентът на БФВ Данчо Лазаров сам е поискал среща и се е извинил за развоя на събитията, каза Гайдаров.

"Спорт депо" и "Кей дифужън" бяха единствените участници в обществена поръчка, обявена от БФВ. "Кей дифужън" даде по-доброто ценово предложение, но беше отстранена. Ръководството ѝ подаде жалба в КЗК, а това донесе притеснения във федерацията, че казусът може да доведе до забавяне на доставката на екипировка за националните отбори за предстоящите турнири.

Въпросът беше разгледан на заседание на управителния съвет на федерацията в четвъртък, а вицепрезидентът ѝ Ганев получи задача да бъде посредник в търсенето на решение. Ганев заяви преди дни пред "Дневник", че се е оттеглил от "Кей дифужън" през 2011 г. В момента синът му Любомир Ганев е в управата на фирмата, показва Търговският регистър. Затова и хора от волейболните среди разчетоха отстраняването на "Кей дифужън" от обществената поръчка като удар срещу бившия волейболист, който е в усложнени отношения с президента на БФВ Данчо Лазаров.

Гайдаров обясни пред "Дневник", че в четвъртък вечерта е бил потърсен от Ганев, като не е имал намерение да преговаря. Последвало обаче обаждане от Лазаров, който помолил за разговор.

"Лазаров започна с извинение за това, че може би фирмата ни е неправилно е отстранена. Аз му казах, че ако са решили да се обичат с "Ереа", не е това начинът, защото всичко рефлектира върху имиджа на марката. Той знае, че в КЗК щях да спечеля", каза Гайдаров.

Лазаров беше потърсен за коментар, но без успех.

Гайдаров добави, че е защитил името на марката, която представлява - "Асикс". По думите му развоят е бил такъв, че не е имало друг полезен ход, защото, ако жалбата не е била оттеглена, националните отбори са щели да останат без екипировка. "Затова реших, че в името на спорта, макар и с отвращение, ще оттегля жалбата и входирах заявление в КЗК. На нашата фирма не ѝ зависи животът от тази поръчка, но въпросът беше за имиджа", заяви той.

Мъжкият национален отбор игра с "Асикс" през 2011 г. Оттогава насам доставчик на екипировката беше "Асикс".

Дневник