Шумен отпадна от безвъзмездното финансиране по Оперативна програма „Околна среда“ (ОПОС) за закупуване на електрически автобуси. Община Шумен бе сред 11-те в България, които имаха право на евросредства за екологичен транспорт, като за Шумен ресурсът бе определен в размер на 12 млн.лв.
Причината Шумен да загуби парите е липсата на общинско транспортно предприятие, което трябва да е партньор на администрацията при кандидатстване с проекта по програмата. Това става ясно от публикуваните документи на страницата на Информационна система
за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България 2020 (ИСУН).
От справката на отправените до Управляващия орган (УО) на програмата предложения и въпроси, става ясно, че кметът Любомир Христов информира, че в Шумен обществените транспортни услуги се предоставят от частна фирма, която сключва договор с общината.
В становище УО на ОПОС заявява, че при липса на общинско транспортно предприятие, което е основно условие за допускане до участие в разпределението на средствата, община Шумен отпада от програмата.
Прието е предложението на кмета Любомир Христов, ако остане финансов ресурс и/или се обяви нова процедура, община Шумен да е сред първите, които ще участва. В писмо до Управляващия орган той информира, че администрацията пристъпва към учредяване на общинско дружество, на което ще се възложи предоставянето на услугата превоз на пътници при спазване на всички нормативни изисквания за този вид дейност.
„Не се отказваме от екологичен транспорт за Шумен. Необходимо ни е да имаме общинско предприятие за обществен транспорт и работим върху този въпрос. При отваряне на нова процедура ще имаме готовност и ще кандидатстваме“, каза за ШУМ.БГ Живка Атанасова, главен експерт „Екология“ в общината.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Твърде безотговорно пропилян шанс за малко по-чист въздух в замърсения ни град. Общинската администрация ще трябва да снабди населението с маски, а през летния сезон и с коси, да си поддържаме сами тревните площи.
Пенсионер
Я па е*а го у г* *о тоя Банков , той е виновен за всичко!
Некъв от Шумен
НА есен си помислете отново за кого ще гласувате шуменци...
Анонимен
Опааа. В предната статия кмета каза "Удължаваме срока за кандидатстване до 30 януари", въпреки че на разумените хора им е ясно че няма как кмета да определи срока за кандидатстване. А щом няма да кандидатстваме защо ни е общинско транспортно предприятие? За да плащаме за него, а някой да лапне парите за новите автобуси, ако изобщо някога ни се отпуснат такива. Сметнете колко ще излиза на общината едно такова предприятие и ще видите че тея 12млн са нищо сравнение с тях в дългосрочен план
ДАП Шумен
Шуменци - Обречени да ползват некадърния транспорт на фамилия Банкови! Скапани, неекологични и нефункционални за градски условия автобуси, липсваща транспортна схема, покриваща основни части от града! Кои са линиите, обслужващи бул. Славянски, ул. Вл. Въстание, например?! Централната част на града е без градски транспорт. Затова там гъмжи от коли.
Анонимен
Оставете тия глупости за автобусите,ами пуснете подземните тролей,както лошият комунизъм предвиждаше още в 1988 година.
Анонимен
Линиите за градски транспорт не ги определя БАНКОВ, А Общината и по точно Владко Събев експерта по транспорт в Общината, чиято майка до съвсем скоро работеше при Банков .
Анонимен
Калпавите ви кмет е виновен и неговите служители от европейските програми
Хейтър
Има общинска наредба която указва кои линии от къде и по колко по колко пъти на ден трябва минават. Нещо което Банков и ко. НЕ СПАЗВАТ. Например несъществуващата линия "1" трябва да има по 6 курса на ден. Т.е. има пълни основания договорът с Банкови да бъде прекратен.