Шумен отпадна от безвъзмездното финансиране по Оперативна програма „Околна среда“ (ОПОС) за закупуване на електрически автобуси. Община Шумен бе сред 11-те в България, които имаха право на евросредства за екологичен транспорт, като за Шумен ресурсът бе определен в размер на 12 млн.лв.
Причината Шумен да загуби парите е липсата на общинско транспортно предприятие, което трябва да е партньор на администрацията при кандидатстване с проекта по програмата. Това става ясно от публикуваните документи на страницата на Информационна система
за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България 2020 (ИСУН).
От справката на отправените до Управляващия орган (УО) на програмата предложения и въпроси, става ясно, че кметът Любомир Христов информира, че в Шумен обществените транспортни услуги се предоставят от частна фирма, която сключва договор с общината.
В становище УО на ОПОС заявява, че при липса на общинско транспортно предприятие, което е основно условие за допускане до участие в разпределението на средствата, община Шумен отпада от програмата.
Прието е предложението на кмета Любомир Христов, ако остане финансов ресурс и/или се обяви нова процедура, община Шумен да е сред първите, които ще участва. В писмо до Управляващия орган той информира, че администрацията пристъпва към учредяване на общинско дружество, на което ще се възложи предоставянето на услугата превоз на пътници при спазване на всички нормативни изисквания за този вид дейност.
„Не се отказваме от екологичен транспорт за Шумен. Необходимо ни е да имаме общинско предприятие за обществен транспорт и работим върху този въпрос. При отваряне на нова процедура ще имаме готовност и ще кандидатстваме“, каза за ШУМ.БГ Живка Атанасова, главен експерт „Екология“ в общината.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Умните са казали че няма нищо безплатно на този свят. Съгласен съм с коментара на Логистик. Нямаме пари за общинско транспортно предприятие, а то самО няма да може да се издържа. Тези 12 млн. ще ги лапне доставчика на електричките и "консултантите" , а за нас ще остане да плащаме поддръжка, заплати на шофьори, администрацията, базата и т. н. Само на директора на такова предприятие заплатата ще е 2-3'000лв и пак ще е някой "наш човек"
Петър
В статията, в която се казваше, че може да ни дадат - недоволни, че ще се усвоят пари. В тази статия недоволни, че не са усвоени парите.
А уж щеше да има удължени срокове, за да се кандидатства.
Анонимен
Абе малоумници,да не мислите ,че се дават ейтака 12мил. Хората поставят условията за кандидатстване и ако не отговаряш не ти дават Шумен няма обществен транспорт и не отговаря на изискванията,а защо няма защото др.Дъбчо и Банков купиха ДАПА за жълти стотинки.В другите градове крадците тогава бяха по малко и те имат общински транспорт и затова ги включват.
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Анонимен
Крадците били по-малко в другите градове божеее божееееее ти явно вообще незнаеш на кой свят се намираш...те крадците ако бяха по-малко нямаше как да имат хотели във велинград и банско и пампорово.Да ти кажа в другите градове посред нощ ти спират тира и ти го ограбват а шофиора на тира яде бой.Вдругите градове се крадеше 15 пъти повече отколкото са крали в шумен.Я си виж депутатите сега всичките с по 3 апартамента и с къщи построени по програма за къщи за гости,а да ти кажа ли какво е работил баща му на този министър с къщата за гости дето е отклонил минералната вида през къщата му за гости.
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Анонимен
Льольото от17:50 Питай ма..си кои е прос кое е бос кои с гащи кои без гащи
Анонимен
Ако 4 години не се занимаваха да плюят предните, щяха да знаят че това е условие и да регистрират общинска фирма с лицензите. 4 напълно загубени години за Шумен. Другите градове дърпат по някакъв начин тука меко казано застой
Анонимен
Поредният умник.Мухльо правилата и условията за кандидатстване са от две седмици в общината няма гадатели за да знаят ,че ще се изисква да има общинско предприятие за транспорт.