Шумен отпадна от безвъзмездното финансиране по Оперативна програма „Околна среда“ (ОПОС) за закупуване на електрически автобуси. Община Шумен бе сред 11-те в България, които имаха право на евросредства за екологичен транспорт, като за Шумен ресурсът бе определен в размер на 12 млн.лв.
Причината Шумен да загуби парите е липсата на общинско транспортно предприятие, което трябва да е партньор на администрацията при кандидатстване с проекта по програмата. Това става ясно от публикуваните документи на страницата на Информационна система
за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България 2020 (ИСУН).
От справката на отправените до Управляващия орган (УО) на програмата предложения и въпроси, става ясно, че кметът Любомир Христов информира, че в Шумен обществените транспортни услуги се предоставят от частна фирма, която сключва договор с общината.
В становище УО на ОПОС заявява, че при липса на общинско транспортно предприятие, което е основно условие за допускане до участие в разпределението на средствата, община Шумен отпада от програмата.
Прието е предложението на кмета Любомир Христов, ако остане финансов ресурс и/или се обяви нова процедура, община Шумен да е сред първите, които ще участва. В писмо до Управляващия орган той информира, че администрацията пристъпва към учредяване на общинско дружество, на което ще се възложи предоставянето на услугата превоз на пътници при спазване на всички нормативни изисквания за този вид дейност.
„Не се отказваме от екологичен транспорт за Шумен. Необходимо ни е да имаме общинско предприятие за обществен транспорт и работим върху този въпрос. При отваряне на нова процедура ще имаме готовност и ще кандидатстваме“, каза за ШУМ.БГ Живка Атанасова, главен експерт „Екология“ в общината.
ШУМ.БГ
Коментари
алеко
и ква стана тя
май трябва да ке връщаме към комуните,към общините
на частното не дават
Логистик
Общинска транспортна фирма в Шумен е невъзможна. Ще е губеща още преди да е създадена. Със своите под 80 000 жители Шумен и сравнително кратки растояния и пенсионери, пътуващи с намаление, това не е град, в който може да се печели от обществен автобусен транспорт. За 25 минути можеш да преминеш пеш от единия до другия край на града.
Каквото искате пишете за Банков, но човекът разбира от работата си. Той знае как прави бизнес, но градският транспорт не му е приоритет. Дванадесетте електрически автобуса в общинска фирма щяха да му направят непазарна конкуренция и той просто щеше да се откаже. От друга страна, много ми е интересно как 12 електробуса правят достатъчно приходи на месец за заплати на шофьори, на администрация, амортизационни изчисления и т.н., че дори да излиза на 0 салдото.
Без да обиждам никого, не мисля, че някой от писалите дотук е управлявал дори и ден фирма в светлия сектор и с нормално счетоводство.
Извинете, ако обиждам някой. Не го искам.
Стефан Стамболов Fans
Ей народ поробен що си тъй заспал? ил живот свободен теб не ти е мил?
Дойде време, дойде час иго да строшим хайде хайде хайде на протест да вървим!
Анонимен
Абе ти кво за какво ще протестираш сега, навремето когато продаваха без пари спяхте, сега ще протестират.
Към логистика
Че е трудно - трудно е, прав си, но с 12 електробуса могат да се покрият 3 или 4 линии (зависи от дължината им), с интервал около половин час, че и по-кратък ако линиите са по-къси. Важното е да са удобни и редовни. По спирките трябва да бъде указано разписанието и маршрута. Тогава ще имат пътници и ще са ако не на сметка, то поне с приемлива общинска субсидия на нула. Има цели квартали без никакъв обществен транспорт или имат ама по 1-2 пъти на ден.
Ей Банков,
Коя линия минава по Владайско въстание? А по Софийско шосе? А по Славянски, по ул. Странджа, източната част на Дивдядово, Топхането? По Съединение защо няма редовни рейсове, до Фикосота и Лавена, 16-ката защо не спира на индустриалния парк????
Патриот БКП
Защо триете, всичко за агент Хари и Тончев БЕ ШУМ БГ, СЛУЧАЙНО НАЛИ, НИТО СЪМ ОБИДИЛ НЯКОЯ, ПРОСТО НЕ ИСКАТЕ ИСТИНАТА ДА СЕ ЗНАЕ, ЗАЩОТО ВИ ПЛАЩАТ СЪЩИТЕ ТЕЗИ
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Анонимен
Дам, трият.. Палмара само като се спомене и трият послушковците