Министерски съвет одобри днес 8 училища от Шуменска област да бъдат обявени за иновативни през учебната 2019/2020 г. Това означава, че в тях се разработват и въвеждат иновативни елементи по отношение на организацията или съдържанието на обучението, както и че се използват нови методи на преподаване или управление.
В цялата страна одобрените иновативни училища са 395 в 133 населени места.
Училищата от Шуменска област са СУ „П. Волов“ - Шумен, СУ „Йоан Екзарх Български“ - Шумен и III ОУ „Димитър Благоев“ - Шумен, новопазарските СУ„Хан Исперих" и Професионална гимназия по химични технологии и дизайн „Проф. д-р Асен Златаров“, СУ „Св. Паисий Хилендарски“ - Върбица, ОУ „Христо Ботев“ - Каспичан и СУ „Цанко Б. Церковски" - Никола Козлево.
Всички те първо са одобрени от Комисията за иновативните училища, която е разгледала и оценила проектите на всеки от кандидатите.
"Описаните иновативни процеси в училищните проекти за иновации ще бъдат с продължителност до 4 години и ще обхващат всички или част от участниците в образователния процес в училището, като за всяка учебна година са описани конкретно етапите на напредъка и резултатите, които подлежат на мониторинг. В тях са определени целите и идеите, свързани с личностното, интелектуалното и емоционалното развитие на учениците", уточниха от пресцентъра на Министерски съвет.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Към "До Анонимния ученик" и "Ха-ха"
Направо ми стоплихте сърцето. В интерес на истината на мен ми е преподавла г-жа Ива Симеонова, така че това показва, че ме е научила на нещо (фразите, точните запетаи и т.н.). Ще ѝ благодаря в началото на учебната година. :D Също така и г-жа Сузан Хюсеин (не е Хюсеинова :D) ми е преподавала. Много мил човек, който ми показа много нови неща. Сега по темата - След като сте толкова квалифицирани, кажете ми, какво ново се учи в 11 и 12 клас по ИТ?! Живеем в 21 век. Време, в което децата са наясно с материала по предмета още преди да са прекрачили прага на училището си за първи път...
Моите уважения, но не мисля, че човек, който отдавна не е ученик, има право да казва в кое училище учителите стават и в кое - не... Лично при мен през годините се изредиха доста учители. За нито един не мога да кажа нищо лошо. Всички са страхотни професионалисти. И уважаеми родители, щом сте толкова разочаровани от училището, защо не преместите детето/децата си? Но не го правите... Това води до някакъв извод. Също така, не всичко зависи от учителите. Пред теб може да стои изключителен човек, но когато децата идват на училище само за да отбият номера и по цял ден са забити в телефоните, това е без значение... Зависи и от учениците.
Приятен ден!
Учител
Всички 395 училища, които са подали документи са одобрени. Всички!
В 99% от случаите тези иновации не са свързани с нищо ново, а по-скоро с нещо различно. Различно от заложеното в учебната програма задължително съдържание или организацията на учебните занятия (брой часове в повечето случаи). Ако разгледате иновациите на тези училища ще се убедите, че това са иновации, които си знаем от едно време но сега не са част от горното или нещо свързано с ел. съдържание. Само по себе си ел. съдържание е доказано, че не води до по-добри резултати. С няколко думи - иновации в нашите училища се правят гръмко там където има нужда от промяна - слаби резултати, немотивирани учители, намаляващ брой ученици и др. Иновациите в тези училища се правят или заради реклама с ключова дума "оновация" или заради допълнителното финансиране, което липсва поради горецитираните прочини.
Успех на "иновативните" училища. Дано намерят пътя!
А.Борисова
Преди няколко години имах възможността да преподавам по немски език в Трето основно училище "Д.Благоев" и с голяма увереност бих споделила, че от всички цитирани училища това училище е иновативно още преди да го обявят официално.Това показаха красноречиво и резултатите за прием на първокласници!!! Професионален екип, мотивирано ръководство в лицето на г-жа Карева и добри ученици, с които е удоволствие да се работи !
Анонименьи
До госпожицата със "стоплено сърце" , при която "през годините се изредиха доста учители" ;)
Миличка, можеш ли ни обясни плачевните резултати от външното оценяване, щом всички учители в хуманитарната са "страхотни специалисти"?
Можеш ли да ни обясниш какви мерки взима учител, ако ученик се е забил в телефона цял ден?
Анонимен до ха-ха
Ха-ха, за грамотности запетаи говорите, ама Ви липсва една запетая. /ха-ха/
Абе, хора, как така с лека ръка цитирате имена на хора, това е недостойно.
Възможно е споменатите имена представа да си нямат, че има такава публикация в този клюкарник. Ниско падате, недостойно е.
Всеки, който не харесва училището и учителите на детето си, може да направи положителна промяна. Училища има, учители в тях - също. Навсякъде учат по еднакви учебници, а пък учениците навсякъде имат телефони. Но не всеки ученик може да влезе навсякъде, ей го къде е разковничето. Затова тези, които реват, си стоят на д- то, защото освободят ли мястото, на мига ще е заето от друг. Съседското дете не успя да влезе в Хуманитарна, а беше с висок бал. Да, но влезе в езикова, което показва нивото на гимназията. Там вече всички влизат. В Хуманитарна през учебно време следят за освободени места, за да ги заемат. На опашка чакат петокласници, по един груб начин неприети в савата, а пък бивши техни ученици. Несправедливости има, обаче сега на топа на устата е Хуманитарна, че вече и имена на учители. Ха-ха!
Животът е доказал, че лоша реклама няма. Ня-ма!
Два дни вече се прави реклама на Хуманитарна, за което хвала!
Юри, ти ли си анонимния ученик? Браво, момиче, ако си ти, цена нямаш!
купичка
Грозно наистина, човек вместо са поправи себе си, да коментира," фантазира",че и имена да пише . Падение! Писали са хората- изберете си училище, което ви допада, а не да нападате. Аман от " нашенския" манталитет- да гледате все в " чуждата паничка, яжте си вашата попара.
Интересен дебат
се получи
1. " След като сте толкова квалифицирани, кажете ми, какво ново се учи в 11 и 12 клас по ИТ?! Живеем в 21 век. Време, в което децата са наясно с материала по предмета още преди да са прекрачили прага на училището си за първи път..." това ме озадачи много. След като днешните деца са толкова умни и знаят всичко, защо да ходят на училище? Защо по програма имат по 7 четери пъти седмично, защо допълнително се слагат СИП (което уж е свободно избираемо, но познайте дали е така) и разни други часове, защо изобщо се учи Ингорматика ? И понеже това не е необходимо на децата ни (понеже са много умни), значи е необходимо на учителите. Нали им са малки заплатите. Така ще си вдигнат ценза. А децата, че са уморени, че по цял ден са на училище, че имат много домашни - голяма работа. Важното е учителите да са добре.
2. До последния анонимен учител от Хуманитарната.
Г-жо, ако не сте разбрали, всичко, което се изписа за Вашето училище (изключая постовете на колежките Ви) е негативно. Аз не казвам, че в другите училища нещата са по-добре. Жалкото е, че това е картината в българското образование днес. Жалко е, че вместо да вдигнете нивото и авторитета на учителите (както е било в моето "далечно време"), Вие упорито защитавате посредствеността, простотията, мързела и неграмотността в нашите училища. Мислите ли, че някой се върза за "трудното влизане" при вас, как чакат на опашка и т. н.
3. Това, че съм родител, който не работи в системата на образованието, не означава, че нямам право на мнение. Аз имам своя гражданска позиция и смятам, че след като учителите са на бюджетна издръжка (заплатите им идват от моите данъци и от данъците на другите родители), имам право да изкажа мнението си. Стига с лозунга, че учителите трябва да се уважават и да не се критикуват. В момента, повечето са паднали толкова ниско. Както лекарите - търгаши, адвокатите - мошеници, политиците - продажници.
4. Искам да се извиня на истинските "Учители". Защото тях все още ги има. Има ги и в Хуманитарната. На тях мога само да кажа "Благодаря" и да им целуна ръка...
до интересния дебат
Да продължим дебата тогава.
Както могат да се цитират имена и да се клеветят хора, защо не напишете имената на тези, които според Вас заслужават да им целунете ръка? Май обърнахте лопатата. Ами благодарете публично, за да видим, че целта не е само плескане с кал.
Може пък получилите признателност учители да се почувстват достойни и да продължат да се раздават така, както са правили досега.
Лесно се хвърлят камъни и по различните професии. Тези били такива, онези-онакива. А Вие какво работите? С най-достойната професия ли сте? И коя е тя, че да стане предпочитана.
до г-жа " Дебат"
Госпожо родител, дано детето си поне да сте го възпитали в позитивен дух. А, ако не ви допадат държавните, общинските училища, запишете го в частно,дано да печелите добре, щом вие да сте супер в работата си. Но, жалкото е, че често децата подражават на родителите си, основате е семейството, часк след това- училището. На някои трябва да им падне ябълка на главата, за да измислят закон, но и акъл се иака.