Министерски съвет одобри днес 8 училища от Шуменска област да бъдат обявени за иновативни през учебната 2019/2020 г. Това означава, че в тях се разработват и въвеждат иновативни елементи по отношение на организацията или съдържанието на обучението, както и че се използват нови методи на преподаване или управление.
В цялата страна одобрените иновативни училища са 395 в 133 населени места.
Училищата от Шуменска област са СУ „П. Волов“ - Шумен, СУ „Йоан Екзарх Български“ - Шумен и III ОУ „Димитър Благоев“ - Шумен, новопазарските СУ„Хан Исперих" и Професионална гимназия по химични технологии и дизайн „Проф. д-р Асен Златаров“, СУ „Св. Паисий Хилендарски“ - Върбица, ОУ „Христо Ботев“ - Каспичан и СУ „Цанко Б. Церковски" - Никола Козлево.
Всички те първо са одобрени от Комисията за иновативните училища, която е разгледала и оценила проектите на всеки от кандидатите.
"Описаните иновативни процеси в училищните проекти за иновации ще бъдат с продължителност до 4 години и ще обхващат всички или част от участниците в образователния процес в училището, като за всяка учебна година са описани конкретно етапите на напредъка и резултатите, които подлежат на мониторинг. В тях са определени целите и идеите, свързани с личностното, интелектуалното и емоционалното развитие на учениците", уточниха от пресцентъра на Министерски съвет.
ШУМ.БГ
Коментари
Съвременни будители
Жалко е как днес живеем, за да принизяваме тези около нас и делото им. Още по-жалко е, когато го правим без лични наблюдения върху много въпроси.
Според мен нивото на професионализъм, сърдечното отношение и уместните подходи на учителите от СУ,,Йоан Екзарх Български" не могат да бъдат оспорени от учениците, все още запазили стремежа си към познанието - това, което ги прави не само знаещи, а и ЧОВЕЦИ. Защото не е важно какво постигаме на матурите (ежегодно пълни с технически грешки), а в какви хора се превръщаме.
В този ред на мисли - най-достойна за уважение е тихата победа. Не тази с краткотрайната удовлетвореност от резултатите на матурите, а тази, при която и след години учениците споменават преподавателя с уважение и признателност.
И съвсем не на последно място - това, че някой учител е истински корифей в дадена област, е похвално. Похвално е, че все пак има и хора, които знаят значението на думата в нашето съвремие, макар и да я използват по най-неуместния начин. Но това, което остава, са безмълвните постижения на този будител. Това, което остава, са предадените напред знания, широката усмивка и сърдечността.
За тихата победа
Съвременни будители, професионализъм, сърдечни отношения. Съжалявам, но това ли е днес българският учител. Много бих искала да е...Преди 100-150 години в нашето село най-важни са били попа, даскала и кмета. После ролята на попа намалява, а след това и на даскала. Сега най-важният там е кмета. За тези 150 години сме станали меркантилни. Приели сме в нашите училища формулата „Парите следват ученика”. От една страна ни се иска учителите да изповядват старите добродетели и да се радват на заслужено уважение и признателност от обществото. Но от другата страна са парите.
Народен будител в тълковния речник означава „родолюбив просветител”. Кажете ми къде днес в нашите училища е родолюбието. Къде е българското знаме, кога за последно е звучал химна. Кога сте казвали на децата, че да са българин е чест и гордост? Всичко това се размива удобно в ЕС и добрите международни практики...
Просветител. „Човек, който просвещава”. А просветата е знание. Получават ли знания нашите ученици и студенти? Получават оценки, дипломи, медали. Но не и знания. Защо ли...И пак стигаме до удобната формула за парите и ученика/студента.
Корифей е изтъкнат , водещ представител на някаква дейност в науката или изкуството. Вие несъмнено ста такава. Казвам го с уважение и респект пред Вас. Но оценките, които пишете на студентите и учениците си, покриват ли Вашите критерии за знания. Тук професионализмът къде е. Нали Ви е ясно, че с подобни „знания” учениците не развиват „ стремежа си към познанието - това, което ги прави не само знаещи, а и ЧОВЕЦИ „?! Нали съзнавате, че студентите, които пускате от ШУ са неспособни да бъдат учители. (Моите извинения към тях, убедена съм , че между тях има и няколко умни и достойни момчета и момичета). Вие по този начин доубивате българското образование и просвета. Защото именно те ще са новите учители на нашите деца и внуци. Които нямат нищо от Вашите знания. Които няма да могат да научат на нищо учениците си (дори и някой от тях все още да го иска).
Затова госпожо учителко, съжалявам, но не виждам къде е Вашата „тиха победа”. Мисля, че Дебелянов не е имал точно това впредвид.