Градският съвет на Барселона обяви, че ще предприеме действия срещу предимно нелицензираните рикши, които наводниха улиците на града през последните години и според някои изчисления наброяват около 2 хил., предаде "Гардиън".

"Барселона не е Бомбай", каза зам.-кметът Хауме Колбони. "Имаме велоалеи за велосипеди, тротоари за пешеходци и се стремим да имаме проявяващ уважение и качествен туристически модел".

Роса Аларкон, градският съветник по мобилността, се оплака, че рикшите "не допринасят с нищо за мобилността на гражданите, защото са фокусирани основно върху туризма".

Извън туристическия сезон шофьорите обикновено търсят клиенти около нощни клубове, концерти и футболни мачове. През юли полицията изведе от експлоатация 122 рикши, а градският съвет сега предлага политика на "нулева толерантност" към пътните нарушения в опит да наложи контрол на бизнеса. Само около 500 рикши са регистрирани от властите.

Както и с бума на електрическите тротинетки, проблемът е, че рикшите съществуват в правен вакуум. Технически погледнато, те може, както колелетата, да използват велосипедните алеи и широките тротоари, но градът иска те да бъдат регулирани с отделни правила.

Според съществуващите закони те могат да използват тротоари или велоалеи, които са "достатъчно широки", но според Аларкон разпоредбата е твърде неясна. На теория им е забранено да се движат по тесните улици на Стария град от май до октомври, но това ограничение, както и много други, бива открито нарушавано.

"Ние сме част от туристическата индустрия, не таксиметрови шофьори", каза говорител на шофьорите на рикши. По думите му те са се опитвали да регулират сектора от години, но властите не са имали желание да ги чуят.

Оспори твърдението за 2 хил. рикши, посочвайки, че са близо хиляда, само половината от които са лицензирани. "Искаме да разговаряме и да намерим начин да регулираме бизнеса. Ясно е, че не можем да продължим така. Не можем да имаме европейски град, в който рикшите са забранени. Не правим нищо незаконно", допълни говорителят.

Дневник