Шарл Льоклер с "Ферари" ще стартира от полпозишън в Гран при на Русия, 16-и кръг за сезона във Формула 1. Пилотът от Монако затвърди невероятната си форма след лятната пауза, като печели четвърта поредна квалификация. Той е първият пилот от Михаел Шумахер насам, който записва подобно постижение за "Ферари".

Преди състезанието в Русия, Льоклер стартира от полпозишън на "Спа", "Монца" и уличното трасе в Сингапур. Той спечели първите две състезания, а преди седмица завърши втори зад съотборника си Себастиан Фетел.

Полпозишънът е шести за Льоклер от началото на сезона, като пилотът от Монако е №1 по този показател.

До него на първа редица на пистата в Сочи ще стартира Люис Хамилтън. Световният шампион направи силна последна обиколка и изпревари Себастиан Фетел, за да не позволи на състезателите на "Ферари" да окупират първата редица.

Това е едва втори случай в историята на Гран при на Русия, в който "Ферари" печели полпозишъна след 2017 г., когато пръв потегли Фетел. В досегашните пет състезания обаче победата неизменно отива в "Мерцедес", като Люис Хамилтън спечели три пъти, а Нико Розберг и Валтери Ботас по веднъж.


В края на квалификацията повече от четири десети разделиха Льоклер от Хамилтън, а световният шампион беше по-бърз от Себастиан Фетел с едва две стотни.


От втора редица ще потеглят Фетел и Валтери Ботас. Финландецът завърши едва пети, но класираният пред него Макс Верстапен получава наказание от 5 позиции на решетката заради смяна на елементи по задвижващата система.

В топ 10 са още Карлос Сайнц, Нико Хюлкенберг, Ландо Норис, Ромен Грожан и Даниел Рикардо.

"Колата беше страхотно, чудесно е отново да съм на полпозишън. Не знам дали това е най-добрата писта да си пръв, защото може да те атакуват, но въпреки това чувството е невероятно", каза Льоклер.

Стартът за Гран при на Русия е в неделя от 14.10 часа българско време.

Двата водещи тима "Ферари" и "Мерцедес" взеха различни решения по време на квалификацията в избора на гуми. Още в първата част пилотите на Скудерията избраха да карат със смесите "медиум", като Льоклер беше на около три десети от най-добрата обиколка на Люис Хамилтън със "софт".

В квалификацията не се появи Даниил Квят с "Торо росо", а освен него за втората част не се класираха Александър Албън с "Ред бул", който се завъртя и се удари в предпазните стени, съотборниците в "Уилямс" Джордж Ръсел и Роберт Кубица, както и Кими Райконен от "Алфа Ромео".

Във вторият сегмент от "Мерцедес" караха със средно меките гуми, а "Ферари" избраха най-меката смес. Льоклер беше най-бърз пред Фетел, който беше много близо до съотборника си. Пилотите на "Мерцедес" бяха на повече от седем десети изоставане, но си осигуриха шанс да стартират в неделната надпревара с по-твърдите гуми.

Битката беше оспорвана и във финалните 12 минути от квалификацията. При първите опити Льоклер беше много по-бърз от Фетел, като записа обиколка за 1:31.801 и изпревари съотборника си с 334 хилядни.

Хамилтън беше на половин секунда, а Ботас на повече от осем десети.

При вторите опити Льоклер подобри времето си, докато Фетел допусна грешки. Това позволи на Хамилтън да изпревари германеца и да се настани на първа редица.

Дневник