Европейският съюз иска промяна в схемата за въглеродни емисии, планирана от ООН за намаляване на въглеродния отпечатък на авиокомпаниите. Това съобщава за "Ройтерс" неназован представител на съюза.

Тази позиция, подкрепена с гласуване днес, се очаква да срещне отпора на природозащитници, според които така ще се даде право на авиокомпаниите да замърсяват безконтролно години наред.

Схемата обаче се оказа под въпрос заради трудното положение, в което изпадна авиацията след началото на пандемията. Авиокомпании искат CORSIA (Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation), сделка, договорена през 2016 г., да се промени заради икономическите последици, които би имала за тях на фона на закриване на хиляди работни места след частичната парализа на въздушния трафик.

От 2021 г. заради CORSIA се предвижда авиокомпаниите да купуват офсетови кредити за всички емисии, генерирани от международни полети над средните стойности за 2019 и 2020 г. Международната асоцация за авиотранспорта (IATA) иска критерият да са само нивата от 2019 г. заради рязкото свиване на трафика, последвало коронавирусната пандемия.

ЕС ще подкрепи тези промени и това се одобрява от 27 държави според резултатите от днешно гласуване, обяснява източникът на "Ройтерс".

Дневник