Шоколадовите блокчета се предлагат във всякакви форми и размери, но какво прави едно по-популярно от друго? Ново проучване за разнообразния свят на шоколада открива, че хората обръщат повече внимание на опаковката, отколкото на действителния вкус на покупката си, според Стъди Файндс“.

Изследователите казват, че за по-малките компании златната обвивка и интересната предистория са ключът към големите печалби.

Учените по храните от Колежа по селскостопански науки в Пенсилвания установяват, че потребителите са привлечени от редица примамващи характеристики, когато разглеждат рафтовете с шоколади. Сред основните характеристики, които привличат вниманието на купувача, са златното фолио, богато украсените етикети и съобщение, подкрепящо кауза или съдържащо име на човек.

Като цяло резултатите установяват, че дегустаторите, участващи в изследването, са харесали всяка проба шоколад, поставена пред тях. „Трудно е да направим шоколада нежелан“, посочва водещият изследовател Алисън Браун.

Продуктите с дебело златно фолио са спечелили много купувачи, като един от участниците казал, че „е като да вземеш златен билет от Уили Уонка“.

Продукти с етикети „еко“ интересуват някои участници, като част от тях казват, че биха платили повече, за да ги получат. Други обаче не вярват на етикетите и избягват да купуват устойчиви сладкиши.

Шоколадите с благотворителна кауза, от друга страна, са големи победители сред любителите на шоколада. Продукти с надпис „Застрашени видове“, според които приходите поддържат опазването на дивата природа, са голям хит сред потребителите.

Когато всичко останало се провали обаче, просто направете шоколадите си най-скъпите на пазара. Проучването разкрива, че продукти с по-високи цени са били считани за едни от най-добрите.

„Мозъкът просто смята, че трябва да имат по-добър вкус, така че трябва да са с високо качество“, съобщава един участник.

Дарик