Испанското правителство представи днес законодателство, което класифицира доставчиците на храна по домовете като служители на дигиталните платформи, за които работят, а не като самонаети, предадоха "Асошиейтед прес" и "Франс прес".

Законовата промяна би могла да има значими последици за местния бизнес, отбелязва АП. Законодателството включва и иновативното изискване компаниите, експлоатиращи платформи като "Глово" (Glovo) и "Диливъру" (Deliveroo), да представят на правните представители на работниците си информация за това как функционират техните алгоритми и системи за изкуствен интелект при назначаване на работа и оценяване на представянето, наред с други аспекти.

Министърката на труда Йоланда Диас нарече новия закон "пионерски" и част от "модернизацията на пазара на труда" в Испания, тъй като с него регулацията се актуализира в съответствие с технологичното развитие, за да гарантира спазването на правата на работещите. Тя определи правилото за разкриване на начина на функциониране на цифровите системи като "епохално", като каза, че то "неутрализира алгоритмичните наказания".

Това са поредните законови промени, засягащи компаниите и служителите в икономиката на свободна практика. Миналия месец британският върховен съд постанови, че шофьорите на "Юбер" (Uber) трябва да бъдат класифицирани като работници и да имат съответните трудови права - решение, което се възприема като сериозен неуспех за гиганта в споделените пътувания.

Испанското правителство се споразумя по новия закон с основните бизнес групи в страната и конфедерациите на профсъюзите. Законът, който се очаква да влезе в сила до месеци, обаче бързо бе оспорен от асоциация на дигиталните платформи, предоставящи услуги за доставка на храна, и от някои разносвачи, които предпочитат гъвкавостта да бъдат самонаети.

Дневник