Срив в платформите, собственост на Meta, установиха хиляди потребители в целия свят часове след като стана ясно, че три комуникационни кабела в Червено море са били прекъснати.

Социалните мрежи разлогваха автоматично акаунтите на потребителите си, независимо дали ставаше дума за личен или служебен профил.

Всички платформи, собственост на Meta, проявяваха подобни проблеми, включително и Instagram. Приложението на Messenger даваше същата грешка, като изхвърляше потребителите. Проблемите започнаха около 17 часа и бяха отстранени два часа след това.  

Продължава проблемът с кода, който се изпраща на телефона за двукратна идентификация. Потребители споделиха, че или не се изпраща подобен код, или изпратеният код не се приема в мрежата.

Стотици хиляди потребители са докладвали за проблеми само с Facebook според сайта Downdetector, който следи за проблеми с влизането или ползването на даден уебсайт. Друг подобен сайт - Downforeveryoneorjustme.com, съобщи за същите проблеми в САЩ, Канада и Великобритания. Според Ройтерс проблемът е глобален.

Downdetector съобщава и за докладвания на проблеми с YouTube, Google, Gmail, X и др.

Все още няма официална информация от централите на съответните платформи.

В същото време в Telegram се появиха съобщения за прекъснати комуникационни кабели в Червено море, свързващи Европа, Азия и Африка. Това засяга около 25% от целия световен трафик. Според неофициални информации повредените комуникационни линии се намират в южната част на Червено море под юрисдикцията на Йемен.

Асошиейтед прес цитира официални лица от Обединените арабски емирства, които потвърждават за прекъснати три кабела, докато водният път остава мишена на йеменските бунтовници хуси. Как се е стигнало до прекъсването засега е неясно.

Появиха се опасения, че това е опит на бунтовниците за натиск върху Израел да прекрати войната срещу Хамас в Ивицата Газа. Хусите обаче отрекоха да са атакували линиите. Евентуален саботаж на телекомуникациите може допълнително да ескалира продължаващата с месеци криза.

Дир.бг