Има две основни причини туристите да заобикалят обектите ви. Първата е,  че, за нещастие на Шумен и неговите паметници, те не са възстановени достатъчно добре, така че да са атрактивни за туристите. Втората причина е мениджмънта и маркетинга.
Това каза днес пред журналисти във Велики Преслав директорът на Националния исторически музей проф. Божидар Димитров.  
“Туристите не се интересуват от Венецианската харта, която уж забранявала да се възстановяват докрай крепостите. Вижте на крепостната стена на Плиска няма нито един зъбер, за да знаеш, че е крепост. Базиликата, най-голямата в Европа, също не можеш да познаеш, че е църква. В Преслав развалините са още по-ниски. На шумeнската крепост има една кула със зъбери, сега поставиха още 5 зъбера , но все още има какво да се направи”, каза проф. Димитров. Според него обаче още по-важно е обектите да се управляват и рекламират правилно. “Това не е работа на музейните работници, това е работа на общините да намерят хора пиари. В интерес на истината Никйолай Овчаров сам си го прави за Кърджали и Перперикон, аз го правя за южното черноморие, но могат да се наемат  професионалисти, които да го правят и тука”, каза историкът.
По този начин, според него, старините в Шуменско ще могат да станат привлекателни за 3-4 милиона туристи, които почиват всяко лято на северното черноморие.
ШУМ.БГ