Популяризирането на Шумен като кандидат за Европейска столица на културата /ЕСК/ ще глътне 106 хил.лв до края на годината. Сметката е направена от общинската администрация и ще бъде предложена за одобрение от съветниците на предстоящата в края на месеца сесия под формата на програма. Основната част от парите ще отиде за реклама. 19 500 лв ще се дадат за изработка на сайт, брошури, аудио-визуални продукти и други рекламни материали. Отделно се предвижда 25 хил.лв да се предоставят на общинския Фонд култура, с които той да финансира малки проекти. Общината е преценила, че трябва да популяризира идеята си за ЕСК и в чужбина. За „обмен на творчески продукти, полезни контакти, културни събития в ЕК, и лобиране на шуменската кандидатура извън България”, какато и за кампании в побратимените градове са заложени също 25 хил.лв. Не са забравени и регионалните медии, те ще получат 10 хил.лв. Останалите по-малки суми в план-сметката са за различни анализи и внедряване на системи. Администрацията на кмета Красимир Костов смята да намери средствата на първо място от общинския бюджет, но ще търсят и други възможности на финансиране, като например оперативните програми, дарения и дори чрез СМС-кампания. ШУМ.БГ