Министърът на образованието решава дали да накаже директорката на Механотехникума
Министърът на образованието ще реши дали да наложи наказание и какво да е то на директорката на професионалната гимназия по механотехника в Шумен. Това каза за ШУМ.БГ началникът на регионалния инспекторат по образование (РИО) доц. Добромир Добрев по повод случая на насилие на ученик над учител в сряда.
„Днес ще изпратя писмо на министър Вълчев, в което ще му предложа да изиска писмени обяснения от директорката Галина Младенова защо не е уведомила своевременно за инцидента“, заяви Добрев. При Добрев все още не е постъпил и писмения доклад от Младенова. След като го прочете той ще й изпрати предписание за свикване на извънреден учителски съвет, който да реши как да бъде наказан деветокласникът Ахмед Ридван. „Подобни инциденти са недопустими и трябва да се вземат строги мерки, категоричен съм, че трябва да има наказание, защото иначе би било много лош знак“, каза шефът на РИО.
Припомняме, че в сряда 15-годишният ученик счупи пръст на ръката на учителката си по немски Стоилка Николова.
ШУМ.БГ
3108
80
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
учител
Станалото - станало.За никого не е приятно - даже инцидентът разкрива и поражда редица проблеми.Но защо никой не каза нищо за родителите?За всички са виновни ученикът,учителката, директорката и началникът на инспектората.Защо никой не коментира отговорността на родителите, които вероятно не знаят нищо за успеха и поведението на детето си в училище?Ще поемат ли и те част от отговорността за поведението на детето си?Малко са родителите, които все пак разсъждават трезво и убедено носят отговорност за децата си, каквато и да е тя.
родител
Синът ми учи във въпросното училище.Впечатленията ми от преподавателите са много добри ,дори съм имала срещи и със директорката,много възпитана и културна жена. НО??? Учениците ??? Какъв е подбора на учениците , не само в това училище ,а и във останалите където приемът е по "успех".Масово приетите "отличници" са от делиормана само със шестици ,до в момента говорещи във среден род. Не мога да се съглася че в единадесети клас в паралелка компютри и компютърни технологий той- ученикът ще пита "Г-н Цонков какво е това дънна платка " Нека височайшите от въпросното министерство се замислят по скоро накъде върви образованието ни така,съгласна съм ,че всеки има право на образование в България ,но така не може да продължава . Защото и във някой Университети положението е същото ....Относно поведението на въпросният ученик , прекалено много права се дадоха на учениците в тази криворазбрана демокрация ...положението вече е непоправимо
Анонимен
Училищата занижават критериите и откриват измислени паралелки само и само да напълнят повече класове и да получат повече пари от делегираните бюджети.
gonga
Този неприятен случай поражда доста въпроси за конкретното училище и най-вече за българското образование.Някои от тях са:
-Какъв е подборът на ученици в професионалните гимназии?
-Защо на някои места в България дори магаре може да завърши основно образование?
-Защо държавата абдикира тотално от образованието и ''върза ръцете ''на Педагогическите съвети с финансиране на брой ученици/количествено/ ,а не на постигнати резултати в обучението/на входа и изхода/ на всеки клас/?
gonga
-Има ли осигурени нормални условия на труд в българското училище ,след като такива са изискванията на КТ?
-Къде ще отидат учениците до 18 г.,след като не са на училище? Няма ли улицата да ги превърне в престъпници?
-Как да се накарат родителите да идват на родителски срещи или на срещи с класния ръководител и директора /преди налагане на наказания/?
-Защо учителите се превърнаха от ''обучаващи'' в ''пъдари'',а понякога и в ''звероукротители''?
gonga
-Може ли директорът на едно училище непрекъсното да се намесва при решаване на проблемни ситуации? Нима той няма огромно количество друга работа?
-Каква е ролята на педагогическия съветник при разрешаването на такива проблеми?
-Може ли да се изготви в срок докладна до МОН от директорката на училището ,след като няма подадено оплакване до нея /непосредствено след конфликта между учителката и ученика/? Тя да не е медиум или ясновидец? Та дори следователите се въздържат от мнение през първите няколко часа след престъплението
gonga
-Кой е замърсил стаята и е създал условия за конфликта?
-Защо се отправят непрекъснато упреци срещу българските учители и управляващите/а и родителите/ не се замислят ,че средната възраст на тези ,които образоват българските деца /до 18-19 г./ е 44 г.?Може да се повишат изискванията към обучаващите , но идва ли след тях''млада смяна'',която да ''си сложи главата в торбата''?
-На колко от критикуващите учителите работния ден продължава понякога и през нощта ,а дори и в събота и в неделя? А по празниците?
-В кои професионални области работещият се е превърнал в адвокат,лекар или новата Майка Тереза/взети заедно/?
-Дали някои от родителите ,които работят за светлото материално бъдеще на своите деца,си дават сметка ,че без учебници ,тетрадки и химикалки,няма как да отгледат отличници?
gonga
-Защо изискванията за полагане на държавни изпити по специалността са двойно по-високи, отколкото за държавните зрелостни изпити по общообразователните предмети?Нима учениците от математическа или езикова гимназия не са специалисти в своята област?
-Защо тестовете за зрелостните изпити са елементарни дори за възрастните хора /над 70 г./ ,а са много трудни за зрелостниците?
-Как успешно положилите ДЗИ/по общообразователните предмети/ бяха около 90% от явилите се ,след като много от тях не са прочели дори една книга през живота си или дори не знаят добре български език?
-Кого лъжем?Себе си или ЕС?
gonga
-Защо може да има сурови наказания /дори и материални /за ученици от частни американски средни училища в България/,а ПРИ НАКАЗАНИЯ В ДЪРЖАВНИТЕ УЧИЛИЩА СЕ СПАЗВАТ МНОГО ПРАВИЛА И УЧЕНИЦИТЕ НЕ СА ПОИСКАЛИ ЗАЩИТА САМО ОТ ИЗВЪНЗЕМНИТЕ?
Въпроси,въпроси,въпроси...Може би на много от тях мнозина знаят отговорите.Но по-важното е да си направите основният извод .А той е ,че много лесно е да се посочат последствията и много по-трудно е да се отстранят причините.Още повече -когато се преследва една цел ,която ,за жалост ,част от обществото ни не иска да разбере.А тя е ,ЧЕ ЗА НЯКОИ Е ИЗГОДНО БЪЛГАРИТЕ ДА БЪДАТ ТЪПИ И НЕОБРАЗОВАНИ И ДА ЖЕЛАЯТ САМО ХЛЯБ И ЗРЕЛИЩА.