Шумен и още 10 общини в страната с мръсен въздух, ще могат да кандидатстват за 390 млн. лв. за закупуване на екологичен градски транспорт по Оперативна програма "Околна среда".
За Шумен първоначалната отделена сума е 12 млн.лв., като тя може и да нарасне. Експертите на общината вече започнаха работа по проекта, съобщи за ШУМ.БГ главният еколог на общината Живка Атанасова.
Тя и зам.-кметът по строителство Боян Тодоров в сряда са били в София на работна среща, на която са изчистени много от подробностите и са определени насоки, с които общините по-лесно да изготвят проектите си.
„Имахме информация, че ще бъдат отпуснати допълнително средства за закупуване на екологичен транспорт по ОПОС, но не очаквахме това да стане толкова скоро. Затова нямаме напълно готов проект, с който да кандидатстваме. За нашия град става въпрос за закупуване на електро автобуси, защото това е транспортът, който се ползва като обществен. На работна съвещание в София бяха обсъдени нуждите на всяка една от 11-те общини, насоките, по които се кандидатства. Изчистени бяха подробности, за да могат общините да подадат бързо проектите си, защото крайният срок е кратък – до 30 август“, каза Живка Атанасова.
Тя допълни, че освен електрически автобуси, ще бъдат изградени и зарядни станции. „Предстои да уточним подробности с електроразпределителното дружество. Къде и как да бъдат разположени тези зарядни станции, както и да се уточни чия собственост ще бъдат след това“, каза още Атанасова.
Електро автобусите обаче ще бъдат общински и ще се управляват от съществуващо или ново общинско предприятие.
Допълнителните средства от 390 млн. лв. по ОПОС са по приоритетните оси „Отпадъци“ и „Подобряване качеството на атмосферния въздух“. Бенефициенти по процедурата са 11 общини с нарушено качество на атмосферния въздух - Бургас, Варна, Враца, Перник, Плевен, Русе, Сливен, Стара Загора, Столична община, Хасково и Шумен.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Къде са инспекторите от КАТ които щяха да спират МПС които замърсяват въздуха с облаци от дим , улиците изобилстват от такива стари дизели които пушат като стари локомотиви, отделно пък и собствениците форсират двигателите нарочно да се състезават.
Анонимен
ще падне яко крадене...
Анонимен
Жалко, че Любо Ристов няма да намаже
Анонимен
няма смисъл да ви казвам за кого да гласуват шуменци на есен
Анонимен
тия на снимката са с турска регистрация
Анонимен
То хубаво, ама Банков ако ще ги пуска по един на час като сегашните, ефектът ще е нулев. Народът пак ще си кара 20 годишните дизелови коли.
Трябва да се движат редовно - през 10 - 15 минути и по добре обмислени линии за да се ползват масово.
Анонимен
да се пита веселин златев каде са медните проводници.тези за тролейбусите.тези от тунелите и тези над земята.трасето от дшп до балгаранов
* Коментар транслитериран от системата
0 37Анонимен
то хубаво нови автобуси но като няма мераклии да ги карат за 480.00 лева на месец , шуменският ДАП се слави с едни от най ниските възнаграждения в България
полицай
Медните проводници са при Банков ДАП а тези дето ги крадаха и тези дето ги демонтираха,на отговорно пазене.Проноколите са при мен.