Шумен и още 10 общини в страната с мръсен въздух, ще могат да кандидатстват за 390 млн. лв. за закупуване на екологичен градски транспорт по Оперативна програма "Околна среда".
За Шумен първоначалната отделена сума е 12 млн.лв., като тя може и да нарасне. Експертите на общината вече започнаха работа по проекта, съобщи за ШУМ.БГ главният еколог на общината Живка Атанасова.
Тя и зам.-кметът по строителство Боян Тодоров в сряда са били в София на работна среща, на която са изчистени много от подробностите и са определени насоки, с които общините по-лесно да изготвят проектите си.
„Имахме информация, че ще бъдат отпуснати допълнително средства за закупуване на екологичен транспорт по ОПОС, но не очаквахме това да стане толкова скоро. Затова нямаме напълно готов проект, с който да кандидатстваме. За нашия град става въпрос за закупуване на електро автобуси, защото това е транспортът, който се ползва като обществен. На работна съвещание в София бяха обсъдени нуждите на всяка една от 11-те общини, насоките, по които се кандидатства. Изчистени бяха подробности, за да могат общините да подадат бързо проектите си, защото крайният срок е кратък – до 30 август“, каза Живка Атанасова.
Тя допълни, че освен електрически автобуси, ще бъдат изградени и зарядни станции. „Предстои да уточним подробности с електроразпределителното дружество. Къде и как да бъдат разположени тези зарядни станции, както и да се уточни чия собственост ще бъдат след това“, каза още Атанасова.
Електро автобусите обаче ще бъдат общински и ще се управляват от съществуващо или ново общинско предприятие.
Допълнителните средства от 390 млн. лв. по ОПОС са по приоритетните оси „Отпадъци“ и „Подобряване качеството на атмосферния въздух“. Бенефициенти по процедурата са 11 общини с нарушено качество на атмосферния въздух - Бургас, Варна, Враца, Перник, Плевен, Русе, Сливен, Стара Загора, Столична община, Хасково и Шумен.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
То и ако ще се возят същите екскременти пак няма файда.
Шуменец
Дали само старите коли и автобуси са виновни за замръсния въздух в Шумен??? Кога е отчетен най-мръсен въздух в града? Излезте надвечер и в почивните дни по улиците през зимата. Едва ли ще можете да дишате. Спомнете си какъв беше въздуха над града, котага се отоплявахме с ТЕЦ. Бяхме един от малкото градове с такова отопление. Не се връщам към миналото, просто отчитам факт.
Анонимен11
нашето слънце,след влак и електрически автобус ще подкара,като №1 ",кьошкове-кта "мадара",а кондуктор ще е харито.
Анонимен
От изграденото тролейбусна мрежа стоят всички сгради- Токоизправителната станция- под Болницата и други, големите и издържливи стълбове за контактната мрежа по бул. Симеон Велики, от кв. Гривица до източния край на града - бул. Мадала- по цялата дължина на града. Стои и главната сграда с объщача на бул. Мадара. Защо не въстановим контактната мрежа и съоръженията и закупим 7- 8 бр. Каруци- тролейбуси. така постоянно ще имаме електро транспорт и той маоже да се разшири.
КМЕТЕ МИСЛЕТЕ, ПО ЕФЕКТИВНО Е ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ТРОЛЕЙБУСИТЕ.
паф
дървата не замърсяват въздуха,те са чисто гориво
замърсяват го раздрънканите дизелови таратайки от европата
родител
Пари се дават и за играчките- роботчета. На националните финали на “Роботика за България” си извоюва място и отборът по роботика на СУ “П.Волов” . Ама, най-добри са" Савата" с ръководител Ангелов.
Анонимен
Те, ако "Савата" бяха толкова добри, колкото ти се иска, щеше да пишеш под статия с тяхното име, а не под автобусите.
хобот
Какво да пишат хората за автобусите, Банков все пари иска. А, от училищата Математическа са номер 1. Вярно, с тези роботчета попрекалиха. Вече преди да тръгнат на училище децата имат такива играчки. Пръскат се парите на народа, в чий ли джоб влизат.
Кмете.
Оправи паркинга до библиотеката пълен е пропасти и дупки