Общинската комисия по безопасност на движението по пътищата в Шумен единодушно одобри инвестиционното предложение на „Лидл България“ за изграждане на кръстовище, регулирано със светофарна уредба, пред стоящия се в момента трети магазин на веригата на бул. „Ришки проход“.
Очаква се новият търговски обект да бъде завършен през септември, като фирмата има готовност до тогава да изгради кръстовището и светофара изцяло за своя сметка.
Днес пред Комисията бе представена тяхната схема.
В посока от ул. „Съединение“ към изхода на Шумен преди кръстовището ще се обособят три ленти за движение. Крайната лява, която е за влизане в магазина, ще бъде с отделна къса фаза на светофара. Тя ще дава възможност и за обратен завой. В противоположна посока – към града, няма да има възможност за обратен завой.
Ще се направят две пешеходни пътеки. По настояване на членовете на Комисията те ще бъдат повдигнати, като целта е да „убиват“ скоростта през нощта, когато светофарът работи в цикъл на мигащо жълто.
Пълният цикъл на светофара е предвиден да бъде с продължителност 90 секунди, но има възможност фазите да оптимизират впоследствие, ако е нужно.
Комисията днес взе още две решения.
При изхода на Шумен в посока 5-ти километър, на около 130 метра преди кръстовището, ще се постави знак, ограничаващ скоростта до 60 км/час. В момента там е допустимо движение с 90 км/час.
Прието бе и в продължението на бул. "Симеон Велики" при входа на „Алкомет“ АД да се обособят 44 паркоместа, нужни за колите на работниците.
ШУМ.БГ
Коментари
Против търговските окови
Не е добра идея да има там светофар
г-н Ангелов
Хубаво ще правите паркоместа пред Алкомет,ама кога ще оправите асфалта по бул. Симеон Велики,от кръстовището на Практикер до края на града е пълно с дупки и неравности...а това ни е най- големият булевард. Стига сте измислили какви глупости да сътворите,ами вземете оправете вече направеното.
Коко
Сега да видим г-н.Трънчо как ще се справи с конкуренцията на Лидъл в кв.Добруджа ,до сега го даваше като бей и цените на стоките му бяха Космически. Самозабравят се тия образи от къде са тръгнали.
Митку
Еее,измислих как ще се оправи държавата!Да се взема такса " притежание на Автомобил",на семейство се падат по три четири парчета,щом имат пари да си ги купят имат и за такса притежание,най послеее!! Светлина в тунела,който няма такива-"такса Обувки",тогава-/сигурно има тайно желание да си купи/!
Анонимен
Тъй и тъй Лидл ще прави кръстовище и пешеходни пътеки ,да прати после работниците да боядисат и пешеходните пътеки из града ,че пресичаме по памет къде са били те .Толкова изоставен градът никога не е бил . Жалко !!
Миксера
Всеки ден, когато шофирам из града се чудя - някой от тази комисия шофира ли изобщо в града??? Тази комисия в този състав е вредна за трафика в града!!!
Анонимен
На натоварен входен, изходен булевард на града. Ще спират движението да влезе 1 кола в магазина. Дори сигурно няма да има и на всеки цикъл на свтофара кола към магазина. Просто другите ще спират да си чакат ей така, за кефа на Лидъл. Ами ако Те Макс, Примекс, и те си сложат по един светофар, какво правим. През 500 метра, седим по светофари, трупа се трафик за, я има една кола на 30 минути, я не.
Миксера
Симеоне, що пишеш анонимно? Иначе, ако питаш мен, на тоя булевард му трябват освен този, още два светофара... това си стана индустриална зона, трафика се натовари и включването в движението стана все по-рисково.
Анонимен
Имаше един булевард без сфетофари.