12 човека днес са посетили изнесената приемна на национални омбудсман Дияна Ковачева в Шумен. Гражданите са представили свои проблеми, свързани с трудовите им права и неполучаване на обезщетения, затруднения с получаване на пенсия, особено, когато са работили в чужбина, трудности с потребителски права за ел. енергия, мобилни оператори, право на собственост и др.

Това каза днес на кратка пресконференция след приключване на приемната експертът от екипа на националния омбудсман Катя Христова.

Тя изтъкна, че с въвеждането на новата електронна платформа сигналите са се увеличили многократно. „Физически днес в Шумен, а в предходните дни и в околните градове, имахме между 10 и 15 посетители. Но в това време презентирахме новата платформа, която заработи от 1 август, и мога да кажа, че в сравнение с миналата година за периода 1-10 август сигналите до нас скочиха със 17%“, обясни Христова.

Тя каза още, че и преди въвеждането на платформата сигнали до обществения посредник са постъпвали от област Шумен, като е радостно, че те не са само от областния център, но и от малките населени места.

Експертът изрази и съжаление заради липсата на обществен посредник в Шумен. Христова коментира, че изборът с 2/3 от гласовете на общинските съветници е заложен в закона и се водят разговори за промяна на начина на гласуване, за да се стига по-лесно до консенсус за избор на местен обществен посредник.

По отношение на новата електронна платформа, през която сигнали могат да се подават и през телефона, Катя Христова каза още, че там има и ясно видима секция за деца и всяко дете, което се чувства в риск може да сезира институцията на омбудсмана.

С приемната в Шумен приключи първата част от обиколката на експертите на националния омбудсман в Северна България. Предстоят приемни във Видин и Враца следващата седмица, а след това и в Южна България.

ШУМ.БГ