Над 42% са двойките по математика в област Шумен, сочат резултатите от националното външно оценяване след седми клас тази година.
От явилите се общо 1378 ученици 579 са със слаби оценки, което е 42.01742 %.
Нито един седмокласник не е получил 6-ца, а само 9 са с оценка от 5.5 до 5.99. Средният успех по математика от задължителния модул е 3.02, а от модула за кандидастване - 2.93.
От явилите се 1382 на националното оценяване по български език и литература слаби оценки са получили 211 седмокласници или малко над 15 %. Пълни шестици няма, а 41 са с отлични оценки - от 5.5 до 5.9. Най-голям процент от явилите се са получили тройки - 3.49 % или 341 ученици. Средният успех по този предмет от задължителния модул е 3.76, а от модула за кандидатстване - 3.79.
Това сочат данните на Регионалния инспекторат по образование в Шумен, предоставени на медиите.
Според просветното министерство първенци в страната по резултати на външното оценяване по математика и български език са учениците от София. По БЕЛ след тях се нареждат седмикласниците от Смолян, Търговище, Габрово и Варна, а по математика - от Варна, Търговище, Кърджали и Бургас.
На дъното в класацията на резултатите от изпита по български език и литература са Враца и Сливен, а по математика - Враца и Шумен.
ШУМ.БГ
Коментари
фифти фифти
айде сега да се намалят заплатките на даскалята със слаби резултати
кебапа
наред със Сливен, до къде я докарахме..... ???
Пълна деградация - Търговище в топ 3, Шумен на опашката
БРАВО... това е огледалото на управлението в училищата
(за университета няма да говорим, щото толкова долна класация няма, за да го обхване по показатели)
слаб 2
В статията пише, че само 2-ма имат двойка по БЕЛ, а във приложения файл пише 211 броя - 15,26773%
Май и журналистите са за двойки...
Лю
Подготовката в училище не е на ниво , родителите трябва да отделят допълнително средства частни уроци . Трагично но факт ! В час ако учителите положат малко по - вече усилия би било много добре. Разбира се има изключения , Базовото и Математическата имат прекрасни учителки по БЕЛ .
Родител
Родителите сме виновни-с безкрайните си претенции към учителите, с липсата на строгост и отговорност към децата си! Възмутителен е такъв резултат в град в който има университет подготвящ основно УЧИТЕЛИ.
Положението е трагично-време е за спешни мерки!Дайте резултат по училища-и тези с многото двойки просто ги закрийте.Да се уволнят-директорите на тези училища, а който и да е председателя на РИО Шумен да подава оставка веднага!
Истината на яве
Вижда се образованието на какво ниво е! Вината е обща- на образователното министерство, учителите и родителите.
Първите направиха училищата място за купон и развлечени, вторите са недостатъчно професионално подготвени, а третите в голяма степен проявяват нехайство,отглеждайки лигльовци и лигли.
Разбира се, всяко правило си има изключения, дори и малко!
ген
Какъвто материала-такива и резултатите, няма по-важно от семейното възпитание, милите учители-как ли се занимават с невъзпитани, неученолюбиви дечица. Иначе тенденцията е- вдойки сле д 7 клас, за да си стоят на г.за, да останат в същите училища, шото занапред ще има драстично окрупняване.
Анонимен
В училищата остават учители, които са удобни: викат, крякат, сърдят се уж - накрая всички имат поне /3/. Ако оставят ученици на поправка, се осигуряват подсказващи. Директори, инспектори и прочие началници не понасят да има двойки , учителят е на мушката.Няма родител да се е оплакал, че детето му има завишена оценка. Учениците вкъщи се подиграват на учителите, че , без да се преподава и учи нещо в час, имат високи оценки. Това е навсякъде, включително в т. нар. елитни гимназии. Има , разбира се, и изключения. Как да пишат двойка на някой неучещ мързеливец, щом на ресурсните /бавноразвиващите се ученици, които трябва да се интегрират сред всички/ им се пише поне /3/?
родител
Моето дете не е ходило на частни уроци и пак има 5 и на двата изпита. Смятам, че не трябва да търсим вината за резултатите само в учителите и в образователната система, а и в самите нас.
Къде е родителският контрол и личният пример?
Да, спешни мерки трябва да се вземат и всички заедно - учители и родители да преодолеем егото си и претенциите си и да работим за собствените си деца.
Родител не означава само да създадеш едно дете, но да го възпиташ и направиш достоен гражданин, личност.