Над 42% са двойките по математика в област Шумен, сочат резултатите от националното външно оценяване след седми клас тази година.
От явилите се общо 1378 ученици 579 са със слаби оценки, което е 42.01742 %.
Нито един седмокласник не е получил 6-ца, а само 9 са с оценка от 5.5 до 5.99. Средният успех по математика от задължителния модул е 3.02, а от модула за кандидастване - 2.93.
От явилите се 1382 на националното оценяване по български език и литература слаби оценки са получили 211 седмокласници или малко над 15 %. Пълни шестици няма, а 41 са с отлични оценки - от 5.5 до 5.9. Най-голям процент от явилите се са получили тройки - 3.49 % или 341 ученици. Средният успех по този предмет от задължителния модул е 3.76, а от модула за кандидатстване - 3.79.
Това сочат данните на Регионалния инспекторат по образование в Шумен, предоставени на медиите.
Според просветното министерство първенци в страната по резултати на външното оценяване по математика и български език са учениците от София. По БЕЛ след тях се нареждат седмикласниците от Смолян, Търговище, Габрово и Варна, а по математика - от Варна, Търговище, Кърджали и Бургас.
На дъното в класацията на резултатите от изпита по български език и литература са Враца и Сливен, а по математика - Враца и Шумен.
ШУМ.БГ
Коментари
към123
Такива като теб дето дават акъл ще съсипят образУванието. Едно образувание си и ти туморно
Математик
Дайте теста на родителите да го решат! Резултатите - поне 95% абсолютни двойки!
Анонимен
Този родител, който очаква тестовете да са за решаване от почти всеки родител, е доста заблуден. Всичко, което се учи, ако не се прилага, се забравя. Повечето хора, даже да са се справяли добре в училище, ако след тава работата им не го е изисквала, са загубили почти всички рефлекси. Но ако наистина е знаел, може , ако седне да си припомня нещата, след известно време да си възстанови уменията. Такива са свойствата на мозъка. Лошо е самодоволството и самозаблудата, че не е нужно да се знае толкова, след като след това голяма част от хората не го използват активно. Това, което остава след правилно учене, е ПОДХОДЪТ към различен тип нова материя, умението да се РАЗСЪЖДАВА в РАЗЛИЧНИ ТИПОВЕ СИСТЕМИ.
На повечето хора наистина ЛИСВАТ умения за мислене, действат само по подражание. Но ние дължим развитието на цивилизацията на малцинството, което МОЖЕ, но не се знае откъде ще се пръкне.
на първо време
Шефа на инспектората и инспектора по математика да се уволнят дисциплинарно.
Малинов
Всички, за които резултатите са изненада, са абсолютно ненаясно с реалността. Неведнъж съм изказвал мнение по темата и се радвам, че сред коментарите, вече имам съмишленици. И според мен проблемът е в системата. На първо място - учителите трябва да имат сигурността, че ще има училище и в близките 10 години, без значение от бройката. Второ - учениците и родителите, да МОЛЯТ да бъдат приети в училище, подписвайки договор за спазване на правилата. Да се премахнат безумните правила, за автоматично преминаване и забраната да се пишат двойки. Повечето от вас се изненадват - нали? Да, има такава забрана! Сиреч (ерго) - който не знае - остава! Тогава вече - да погваме учителите, че оценките има са нереални или, че не си знаят материала.
Държавата е длъжна да осигури училища и здравни пунктове във всички населени места и да ги издържа, със съответния контрол разбира се. Тогава може и да се завърнат много хора по родните си места и тогава може да искаме качество. Сега - сери отгоре му!
учителка
Никого не защитавам и никого няма да подкрепя в тези спорове: Няколко пъти съм преподавала в 7 клас. Ще споделя през 1995 г. ядрото от знаещи и четящи бяха около 10-12 ученици в клас,искащи да знаят бяха около - 10,в клас имаше приблизително по 3-4 деца, които не четяха и не искаха да четат.Първите две групи доминираха ине позволяваха да им пречат в час.Изнасяла съм уроци пред студенти. през 2011 г. в клас имаше вече около 3- 4 деца четящи доминиращи
бяха вече третата група и тормозят и се присмиват на четящите,шумят, пречат имат само амбициозни родители.
Аз съм същата имала съм до скоро много шестици и много добри оценки, сега стигам до 4.50
още един учител
казвал съм и пак казвам-няма ли ред и дисциплина,в каквато и сфера, резултати няма.Шефката ми винаги е защитавала учениците,стресирала учителите,казвайки,че те,учителите ,са в училище заради учениците ,е 1300лв-как .Е не се чудете на резултатите. Ученици ,не се плашете и на учителите да не им пука,не си струва
Haries
как от безгрижието на раководството от страна на екпретката. цял ден стои без никаква деъност- мобилни групи за помост, безпосестеия-учницуте наистина са в лошо састояние- не и вината на преподавателите.преподавателите не са виновни-няма коъ д аги насочи- това е задачата на експерта по математика- бездушие-това .да напусне стом не може да организира обучението и усвояванет на предметапо математика.да напусне да с еотегли
* Коментар транслитериран от системата
1 0ученик
Скъпи родители направете си един експеримент: Изпитайте децата си върху таблицата за умножение / особено със 7 и 8. Проверете дали могат да делят на двуцифрено и трицифрено число.В моя клас не малка част не могат да го правят.