Над 42% са двойките по математика в област Шумен, сочат резултатите от националното външно оценяване след седми клас тази година.
От явилите се общо 1378 ученици 579 са със слаби оценки, което е 42.01742 %.
Нито един седмокласник не е получил 6-ца, а само 9 са с оценка от 5.5 до 5.99. Средният успех по математика от задължителния модул е 3.02, а от модула за кандидастване - 2.93.
От явилите се 1382 на националното оценяване по български език и литература слаби оценки са получили 211 седмокласници или малко над 15 %. Пълни шестици няма, а 41 са с отлични оценки - от 5.5 до 5.9. Най-голям процент от явилите се са получили тройки - 3.49 % или 341 ученици. Средният успех по този предмет от задължителния модул е 3.76, а от модула за кандидатстване - 3.79.
Това сочат данните на Регионалния инспекторат по образование в Шумен, предоставени на медиите.
Според просветното министерство първенци в страната по резултати на външното оценяване по математика и български език са учениците от София. По БЕЛ след тях се нареждат седмикласниците от Смолян, Търговище, Габрово и Варна, а по математика - от Варна, Търговище, Кърджали и Бургас.
На дъното в класацията на резултатите от изпита по български език и литература са Враца и Сливен, а по математика - Враца и Шумен.
ШУМ.БГ
Коментари
Даскала
Предлагам всички учебници от едно издателство, избрано от заместник кмет и едно спортно училище и ще решим проблемите с образованието
До Внимание!
Проблема е във всички и най-малко в децата към момента (имайки предвид тяхната възраст).
Проблема започва от там, че учителите намаляват, а новите учители са толкова незаинтересовани от професията си че няма на къде повече( т.е стават учители, защото няма какво друго да правят). Следва училището, което чисто финансово гледа да получи пари, защото е на делегиран бюджет и "колкото повече, толкова повече".
Ето тези два фактора са достатъчни. Училищата обикновенно не правят много за учениците. Аз съм завършил ПМГ и винаги ходене на олимпиади и подготовки за такива, се извършват с чужди пари, средства.
Ако искаш да научиш програмиране отиваш на частно, а в училището на нищо не те учи.
А колко от връзстниците ми завършили езиковата и всички казваха едно и също нещо:
"Този месец имаме нов преподавател по АЕ/РУ/НЕ и тн. "
Това се повтавя всеки месец. Всеки който е завършил го е направил, защото МУ СЕ Е НАЛАГАЛО да ходи на уроци, а не защото са искали да наваксат, подобрят нивото си и тн.
Докато не се промени това, каквито и деца да са в училище нищо няма да се получи.
И накрая за капак са учебниците и учебните програми спуснати от министерството, за който могат да се изпишат доста неща. Само ще дам един пример.
В буквара за първи клас- Аладин и Вълшебната лампа се е траснформира в Аладин и Демона и това е само върха на сладоледа.
Какво става, когато основата е изгнила ?
отвратен
Ако и след тази "бомба-сигнал" не се направи истинска реформа в образованието всичко е окончателно изгубено.Неадекватно написани учебници от авторски колективи-печалбари, неизречена забрана да се оставят на поправка ученици,делегирани бюджети , които по ненормален начин официално шантажират учителите за да запазят и без друго мизерните си учителски заплати, абдикирали от задълженията си чалгародители, които пред децата си коментират и се подиграват на учителите и ги държат отговорни и за собствените си родителски грешки, смешната политика на "обгрижване" на всички двойкаджии като системата ги заблуждава ,че са поне четворкаджии само за да ги запази-смешна жалка министерска суета или преднамерена политика създаваща умишлено неграмотници -удобни и безмозъчни,Някой продажник е подписал всички тези документи-смъртна присъда за едно добро образование.
Анонимен
21% от село това е статистиката
от рио на мон
ей сега ще видите кон боб яде ли
ухо
Верно ли,че щели да ги обединяват училищата-освен Математическа и Езикова щяло да има само още 2 СОУ, а техникумите и тях щели да обединяват само в 2:(Икономика+ТОХ)и ( Стройко+Механо+Кембрич+Селското)!!!, щяло да има и 1 Спортно!
123
Делегираните бюджети ще съсипят образуванието, като преди това съсипаха здравеопазването - със сигурност. Не се съмнявайте! А може би и това е целта, пари за бройка не за качество! На България и грябват не умни и учени хора, а обслужващ персонал за европейските и развитите държави - политика на управляващите България ог 25 год.
мани
Сливен и Шумен!Области с компактна ромска маса
Майка
Към циганизация върви Шуменска област,че и ги задължават да учат. На който не му се учи след 4 клас(начална степен), да помага в къщи. Наистина-тези делигирани бюджети съсипаха системата.