Над 42% са двойките по математика в област Шумен, сочат резултатите от националното външно оценяване след седми клас тази година.
От явилите се общо 1378 ученици 579 са със слаби оценки, което е 42.01742 %.
Нито един седмокласник не е получил 6-ца, а само 9 са с оценка от 5.5 до 5.99. Средният успех по математика от задължителния модул е 3.02, а от модула за кандидастване - 2.93.
От явилите се 1382 на националното оценяване по български език и литература слаби оценки са получили 211 седмокласници или малко над 15 %. Пълни шестици няма, а 41 са с отлични оценки - от 5.5 до 5.9. Най-голям процент от явилите се са получили тройки - 3.49 % или 341 ученици. Средният успех по този предмет от задължителния модул е 3.76, а от модула за кандидатстване - 3.79.
Това сочат данните на Регионалния инспекторат по образование в Шумен, предоставени на медиите.
Според просветното министерство първенци в страната по резултати на външното оценяване по математика и български език са учениците от София. По БЕЛ след тях се нареждат седмикласниците от Смолян, Търговище, Габрово и Варна, а по математика - от Варна, Търговище, Кърджали и Бургас.
На дъното в класацията на резултатите от изпита по български език и литература са Враца и Сливен, а по математика - Враца и Шумен.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
С толкова много малоумни турци дето наричат българите тъпи (представете си наглост мангалска!!!!) какво друго очаквате???
к0смос
Повечето деца взимат пример от родителите си и от разни фолк диви, че не е необходимо да си умен за да имаш пари да преживяваш и да караш 10 годишна "лъскава" кола за 15 000 лв........ това е положението. Позьори само се раждат и развиват в Шумен вече, няма ги талантливите деца на 90-те.
даскал
радвам се ,че вече не съм учител
До анонимия
Пак турците ви виновни , Търговище като е на 1 място сигурно няма нито едно дете турче нали !
...
Хайде малко мисъл да вкарвате в коментарите, а?
Първо, да ви е ясно, че родителите са един дол дренки и в Шумен, и в Търговище, и в Сливен, и в София. Ако вината беше в тях, то резултатите щяха да са сходни.
Второ - явно има въпроси/задачи, на които не е обърнато достатъчно внимание и то е масово. На някой идвало ли му е наум, че може би някои учебници не засягат в достатъчна степен определен материал, застъпен в други и тъкмо от вторите е подготвяно препитването?
Никой не може да ме убеди, че нито едно дете не е успяло и няма капацитет да се справи за 6. Че всички родители и учители са неадекватници. Другаде е проблемът.
анУнимиен
Ама знаеш ли как се обучават учениците по селата.
Как 6 клас не знае и бъкел български, но ще ми става 7-ми клас. А знаеш ли как са пишат 6-ци за да си вдигаме рейтинга пред МОН.
А знаете ли как ходят учителите по " ромската махала" и записват първокласници и дори фективно за да им вървят заплатите.
Цялата работа ще се оправи като се премахнат делегираните бюджети в училищата!!!
Анонимен
... пише важни неща. Има допуснати от министерството няколко варианта на учебници. аз лично не ги познавам, но знам, че по принцип материалът в тях не е един и същ. Учителите избират учебник, по който се работи.И го избират поради различни причини: достъпност е едната, т. е. по-лесно, оборот /бонуси/ от издателствата... А вариантите на тестовете се пишат пак от хора, които се водят по абстрактното понятие "държавни образователни изисквания" и конкретно по своята практика. Може по-специфични умения и дейности да останат неразработени. За пълна шестица винаги по всички предмети има такива неща.
наблюдаващ
Така ви е насадено-все друг да ви е виновен, докато всеки не поеме отговорност ще си стоим и с ниски резултати, и с неграмотни. Кой чакате да ни измъкне от опашката на Европа. Пак ли други!
Внимание!
Преди всички да се впуснат във всеобщ и безсмислен спор, преди да започнат да обвиняват учителите или да упрекват децата, нека първо да се замислят до колко адекватни са тестовете, след като резултатът е почти 50% провал. Щом тестовете са създадени да бъдат решени от деца - седмокласници, то, логично е, и родителите им да могат да ги решат. Ами, уважаеми родители, решете първо тестовете и тогава преценявайте - децата ли, учителите ли или създателите на тестовете са за упрекване.