Над 42% са двойките по математика в област Шумен, сочат резултатите от националното външно оценяване след седми клас тази година.
От явилите се общо 1378 ученици 579 са със слаби оценки, което е 42.01742 %.
Нито един седмокласник не е получил 6-ца, а само 9 са с оценка от 5.5 до 5.99. Средният успех по математика от задължителния модул е 3.02, а от модула за кандидастване - 2.93.
От явилите се 1382 на националното оценяване по български език и литература слаби оценки са получили 211 седмокласници или малко над 15 %. Пълни шестици няма, а 41 са с отлични оценки - от 5.5 до 5.9. Най-голям процент от явилите се са получили тройки - 3.49 % или 341 ученици. Средният успех по този предмет от задължителния модул е 3.76, а от модула за кандидатстване - 3.79.
Това сочат данните на Регионалния инспекторат по образование в Шумен, предоставени на медиите.
Според просветното министерство първенци в страната по резултати на външното оценяване по математика и български език са учениците от София. По БЕЛ след тях се нареждат седмикласниците от Смолян, Търговище, Габрово и Варна, а по математика - от Варна, Търговище, Кърджали и Бургас.
На дъното в класацията на резултатите от изпита по български език и литература са Враца и Сливен, а по математика - Враца и Шумен.
ШУМ.БГ
Коментари
РодителкаГ
Колко броя отлични и много добри оценки има прехваленото ПМГ. Нямало двойки. естествено, че няма да им двойки. Тези деца уж бяха най добрте математици в 5 клас.Минаха през състезания, изпити и сега какво четворки. Това добър резултат ли е?
ХРИСТО
поне знаят кое е Айфон 7
Анонимен
Изводите са два, единият оптимистичен. Или квесторите не подсказват, или и самите те не могат да се справят.
Анонимен
Нещата в образованието се движат стремглаво надолу. Не знам дали вече са обратими.Първо, голяма част от учениците не ходят в училище да се учат. Те са нагли, невъзпитани, шумни и пречат на тези, които искат да научат нещо.Непрекъснато са по барчетата и ядат.Закъсняват за час и учителят нищо не може да направи.Второ, младите колеги имат пропуски в своето образование, не могат да въдворят ред и дисциплина, в часовете и нищо не се получава. Те само пазят учениците до края на часовете да не излизат от стаите. Чиновниците от инспектурата идват на проверки и ако ви кажа как и какво проверяват, ще се изсмеете.Под лупа гледат документите, копират документи, бележници, дневници и недай си боже да си пропуснал някоя запетая. Това не работи за никого. Те не се интересуват от знанията на учениците. Преди години инспекторите идваха на проверка и бяха в помощ на учителите, помагаха методически. А сега идват като плашила. Ама как ще помагат методически, като те не са наясно с методиката. А директорите са некомпетентни, интересуват се само от парите, откъде могат да откраднат, хокат учителите, държат се като феодали. Така е, защото знаят, че са несменяеми. В образованието трябва да се реже до кокал.
positive
Скъпи родители,
Лесно (и удобно) е да обвиним учителите, но кой в крайна сметка е потърпевшия - децата ни. По-добре опитайте да компенсирате пропуските в училище с лични усилия, защото един ден децата ви ще страдат от това, че са останали неграмотни.
съгласен
Съгласен съм с анонимен.Проверяващите от РИО се интересуват само от документите и броят учениците ни като затворници. Какво са научили по предмета е без значение. Колегите се чудят откъде са тези инструкции да не се проверяват знанията и откога са, дали има ли смисъл в това.Съгласен съм и с това да си подадат оставките експертът по математика и началникът на РИО Шумен. Така се прави в Европа.
учител по математика
Учениците не внимават, не пишат, не учат и не си пишат домашните. От година на годна частните уроци се превръщат в занималня.Родители давате пари за занималня, а не за поготка. Проверявайте всяка вечер тетрадките на децата си и ще ви стане ясно причините за слабия успех.