Световното първенство по футбол за жени, което се организира от Австралия и Нова Зеландия, е на път да стане най-посетеното в историята, обяви ФИФА.

Продажбата на билети вече надхвърли 1,5 милиона само за пет дни. На трибуните на 12-те двубоя, изиграни до момента, са присъствали почти 364 000 души, казаха от футболната федерация на Австралия.

Това представлява средна посещаемост от 30 326 зрители на мач, надвишавайки значително стойността от 21 756 души от Мондиала 2019 във Франция и историческа посещаемост на турнира за всички мачове на Световното първенство за жени, която е 24 780.

Увеличението от 72% в сравнение с надпреварата във Франция отпреди четири години през първите 12 мача допълнително подчертава нарастващата популярност на женския футбол в световен мащаб. Само Австралия е допринесла с над 1,1 милиона за общите продажби на билети. Гледаемостта на излъчването също скача, като срещата между Нова Зеландия и Норвегия беше най-гледаният. Според Sky New Zealand над 1 милион зрители са се включили, за да наблюдават двубоя на откриването на Мондиала.

Срещата между Австралия и Република Ирландия, също в деня на откриването на турнира, записа средна аудитория от 1,94 милиона зрители, почти утроявайки предишния рекорд и надминавайки цифрите за зрители от Световното първенство по  футбол за мъже в Катар 2022.

"Този турнир създава история и ние сме възхитени като страна-домакин. Виждаме скок в подкрепата за женския футбол, не само в продажбите на билети, но и в гледаемостта на излъчванията, посещението на фен зоните и продажбите на стоки", каза главният изпълнителен директор на Футбол Австралия Джеймс Джонсън.

БТА